Pavel: Fialova vláda neumí vysvětlovat. Jmenování Babiše premiérem? Počkám na soud
Schopnost vlády Petra Fialy (ODS) komunikovat složitá témata veřejnosti je asi jedním z jejích nejslabších míst, ohodnotil současný kabinet prezident Petr Pavel ve speciálním vysílání Partie Terezie Tománkové. Podle něj vláda například nedostatečně vysvětlovala politiku kolem emisních povolenek a Green Dealu. „Je to samozřejmě citlivé téma, proto asi bylo odsouváno. Možná i vymlčováno. Nemyslím si, že by se to do voleb podařilo vyřešit,“ konstatovala hlava státu v pořadu CNN Prima NEWS. Pavel se vyjádřil i k Andreji Babišovi (ANO), který odmítl pětiprocentní závazek vůči NATO, a nastínil, jaké názorové střety by mohly přijít po volbách s novou vládou.
Voláte si s šéfem BMW? rýpl si Vondra do Farského. Komunismus, vpálil členovi STAN Turek
Nutnost, aby flotily automobilů měly v budoucnu nižší CO2 emise, je cesta vedoucí k „levnějším malým dostupným ekologickým“ vozům. V europoslaneckém speciálu CNN Prima NEWS ve Štrasburku to řekl Jan Farský (STAN). Jeho kolega z Evropského parlamentu Filip Turek (za Přísahu a Motoristy) takový postoj označil za komunismus. Názory Farského na automobilový průmysl se nepozdávaly ani Alexandru Vondrovi (ODS). „Henryho Forda nevymyslí politik, který celý život žije z eráru,“ rýpl si místopředseda ODS.
Hádka o Green Deal: Evropské automobilky zaspaly, řekla Gregorová. Turek se chytal za hlavu
Evropský speciál CNN Prima NEWS ve Štrasburku se neobešel bez ostrých názorových sporů. Jeden z nich vedli europoslanci Filip Turek (za Přísahu a Motoristy) a Markéta Gregorová (Piráti), kteří se neshodli na dopadech zelené politiky na automobilový průmysl. Turek se během řeči Gregorové několikrát nevěřícně chytal za hlavu. Spor začal ve chvíli, kdy politici začali řešit otázku unijního zákazu prodeje aut se spalovacím motorem.
Seznamte se s budoucností. Inženýři navrhli mrakodrap, který má sloužit jako obří baterie
Už od nepaměti stavěli lidé věžovité či vysoké stavby. Hlavním důvodem bylo předvést sílu říše, vládce či náboženství. To se však v dnešní době změnilo – mrakodrapy a další vysoké budovy slouží zejména k úspoře prostoru na zemi. I to by se však brzy mohlo změnit. Inženýrská a architektonická společnost SOM oznámila spolupráci s firmou Energy Vault. Jejich cíl? Vytvořit „bateriové mrakodrapy“, které budou mimo jiné sloužit ke skladování energie.
Kouřící dodávky na českých silnicích? Známe viníky, vzkázal Kupka stanicím STK
Část vozidel na českých komunikacích značně překračuje emisní normy, řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS) v pořadu Co na to ministr na CNN Prima NEWS s tím, že resort hodlá v kontrolách přitvrdit. Zaměří se také na stanice STK, které vykazují nejvýraznější pochybení. Výsledky analýzy hodlá Kupka společně s policejním prezidentem Martinem Vondráškem představit na čtvrteční tiskové konferenci.
Zákaz starých kotlů se blíží: Řada lidí nechala výměnu na poslední chvíli, jaké hrozí pokuty?
Do zákazu používání starých kotlů zbývají už jen tři týdny. I přesto stále více než polovina jejich majitelů neoslovila odbornou firmu kvůli výměně. Pro kotle 1. a 2. emisní třídy začne zákaz platit 1. září: Jde o zařízení na tuhá paliva vesměs vyrobená mezi roky 2000 a 2012. Týká se to i kotlů, které štítek nemají, případně jsou starší více než 20 let. Úřady hodlají výměny kontrolovat. Ministerstvo životního prostředí poskytuje dotace na novější a ekologičtější způsoby vytápění.