
Domácí
Zahraničí
USA
Byznys
Sport
Auto
emise
Výpis příspěvků ke štítku „emise“

Zelená lobby tlačí na dřívější zákaz spalovacích motorů. Chce i konec hybridů
Ekologické organizace stupňují tlak na EU a žádají zákaz výroby spalovacích motorů už v roce 2025. Tvrdí, že řešením nejsou ani hybridní auta či spalovací motory pracující s novou generací syntetických paliv z obnovitelných zdrojů. Žádnou jinou alternativu než plně elektrická auta tyto skupiny nepřipouštějí. V tom smyslu se alespoň vyjadřuje Deutsche Umwelthilfe (DUH), jedna z nejradikálnějších ekologických organizací brojících proti spalovacím motorům.

V Bruselu se uvažuje o zavedení povinné výroby elektroaut. Chybí infrastruktura
Nejnovější iniciativa vlivné asociace Eurelectric, sdružující výrobce energie a provozovatele distribučních sítí, chce automobilkám nařídit povinnou výrobu elektromobilů. Že zákazníci o drahá, případně draze dotovaná auta moc nestojí a že ani automobilky z toho nejásají, ji přitom příliš netrápí. V Evropské unii chce auta čistě na elektrický pohon posunout na další level.

Kontroverznímu systému stop–start je už bezmála padesát let. První měla Toyota
Stojíte v koloně, s autem se pomalu posouváte dopředu. Vždy když zastavíte, motor se vypne, aby se o pár vteřin při pohnutí opět nastartoval. Někoho takový systém rozčiluje do běla a vždy ho po nastartování deaktivuje, jiný si už zvykl a vůbec si vypínání a zapínání motoru nevšímá, protože jeho funkce se stále zdokonaluje a mnohdy je jeho fungování už opravdu neznatelné. Kde se vzal tento, mnohdy domnělý tvůrce nižší spotřeby a emisí?

Bruselští úředníci chtějí omezit maximální rychlost automobilů na 180 km/h
Když přišlo Volvo před časem s tím, že jeho auta nepojedou víc než stoosmdesátkou, zdvihla se vlna nevole. Ale proč vlastně? Jistěže ne proto, že by snad někdo pravidelně tak rychle jezdil, protože i v neomezeném Německu je svátkem potkat úsek, kde lze koním popustit uzdy. Jde spíš o princip – proč škrtit auto, které má na víc? Bezpečnost je ale silným argumentem a Evropská unie nyní přichází s podobným receptem.

Drakonické limity emisí CO2 jsou časovanou bombou. První obětí pokut bude VW
Německé automobilové skupině Volkswagen hrozí pokuta více než 100 milionů eur (2,6 miliardy Kč) za to, že u své flotily osobních aut loni nesplnila cíle Evropské unie stanovené pro emise oxidu uhličitého (CO2). Automobilka snížila emise zhruba o 20 procent na 99,8 gramu na kilometr (g/km). To je však stále 0,5 g/km nad cílem.

Krematoria mají spalovat až 800 těl denně. Emisní limity pro ně nově neplatí
- Téma: Koronavirus
- Aktualizováno
Od úterý není možné dovážet do Česka ke zpopelnění těla zemřelých ze zahraničí. Krematoria se také nemusí řídit emisními limity. Důvodem je zajištění kapacity krematorií v době epidemie nového typu koronaviru. Opatření schválila vláda v pondělí s platností do konce současného nouzového stavu 22. ledna. Podle mluvčího ministerstva pro místní rozvoj Viléma Frčka je možné, že bude prodlouženo stejně jako nouzový stav.

Volkswagen instaloval nelegální software a způsobil dieselgate, potvrdil soud EU
Software, který německá automobilka Volkswagen instalovala do svých vozů kvůli manipulaci s emisemi, byl nelegální. Rozhodl o tom ve čtvrtek Soudní dvůr Evropské unie. Podle německé agentury DPA se tak pět let od vypuknutí aféry přezdívané dieselgate otevírá cesta k dalším soudním sporům, v nichž by mohla být pozice zákazníků výrazně silnější.

Překvapivá tajná zbraň proti klimatickým změnám? Pivo a brambůrky
Pivo a brambůrky by mohly dosáhnout většího významu, než být pouhým občerstvením v restauracích a hospodách. Nová technologie by mohla využít emise z výroby piva a bramborový odpad k řešení změny klimatu.

Pět let Pařížské klimatické dohody: Vyhne se Země klimatickému kolapsu?
Uplynulo pět let od uzavření Pařížské klimatické dohody, ambiciózního závazku, který má udržet globální oteplování pod dvěma stupni Celsia. K dohodě přistoupily téměř všechny země světa. Ke shrnutí dosavadního vývoje dojde v sobotu během on-line konference.

Půlku všech leteckých emisí má na svědomí jediné procento populace, tvrdí experti
Minulý rok se kvůli letecké dopravě vypustilo do vzduchu 915 milionů tun CO2 (to jsou dvě procenta z celkových celosvětových emisí oxidu uhličitého). Z nové studie časopisu Global Environmental Change vyplývá, že polovinu všech emisí letadla vypouští do ovzduší kvůli jedinému procentu populace, tedy těm, kteří létají často a daleko.

Svět sužují smrtící výpary. Kvůli znečištění loni zemřelo půl milionu novorozenců
Škodlivé výpary, které se dostanou do ovzduší při spalování paliv, zavinily v roce 2019 úmrtí až půl milionu novorozenců. Vyplývá to z nového výzkumu organizace The State of Global Air. Podle ní je situace nejhorší v Indii a subsaharské Africe.

Kalifornie zakáže prodávat od roku 2035 nová benzínová i naftová auta
Americký stát Kalifornie zakáže od roku 2035 prodávat nově vyrobené automobily s benzínovými i naftovými motory. Jde o první tak přísnou regulaci v zemi s největším automobilovým trhem na světě.