Genderová válka mezi Piráty a lidovci: Pohádali se kvůli ženám v hromadné dopravě

Cestující v rouškách

Zdechovský má jasno o koalici

I když jsou Piráti a lidovci od prosince součástí vládní pětikoalice, setrvání v kabinetu premiéra Petra Fialy (ODS) jim nebrání v častých hádkách a provokacích ve veřejném prostoru. V jedné z posledních takových přestřelek figurovala senátorka Adéla Šípová (za Piráty) a europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL). Spor odstartovalo tvrzení členky horní komory Parlamentu, že převaha žen v hromadné dopravě je prý důkazem pro nutnost většího zastoupení ženského pohlaví v české politice.

„Ranní info z busu na trase Doksy – Praha Motol. V busu je šestnáct žen různého věku, k tomu jedna maminka s kočárkem, tři mladší muži a jeden pán ve vyšším věku. Tedy sedmnáct žen a čtyři muži. Politika zajištění veřejné dopravy má genderový rozměr, rozhodují o ní převážně muži,“ napsala Šípová na Twitter.

Později doplnila, že na základě své zkušenosti z genderového rozložení v hromadné dopravě je přesvědčena, že pro „kvalitní politická rozhodnutí je potřeba více žen v české politice“. Netrvalo dlouho a nejmladší česká senátorka (41 let) si vysloužila mnoho nesouhlasných reakcí.

Vídal se s mafiány a lhal. Piráti znovu vyzvali Pospíšila k rezignaci. Absurdní, reagoval

Piráti vyzvali předsedu pražské TOP 09 Jiřího Pospíšila kvůli kauze Dozimetr k rezignaci na všechny magistrátní funkce. To europoslanec odmítá. Pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) a jeho spolustraníci výzvu opírají o fakt, že se Pospíšil několikrát sešel s obviněným podnikatelem Michalem Redlem – tedy za účasti členů hnutí STAN. Pospíšil v poslední době také měnil svá tvrzení ohledně toho, kolikrát Redla viděl.

„Jezdím pouze autem, tím pomáhám udržet co největší gender rovnováhu dopravy. Nemusíte děkovat, dělám to pro všechny ženy,“ napsala ironicky jedna z uživatelek.

„Mně se dokonce jednou stalo, že jsem jel autobusem, ve kterém nebyla jediná žena. Ranními autobusy zase přes školní rok jezdí hodně dětí, ale rozhodují o nich dospělí. Potřebujeme děti v politice. Potřebujeme kvóty. Alespoň 40 procent mužů v MHD, jinak dopravní prostředek nesmí odjet,“ lze vidět ve výčtu dalších ironických komentářů.

Do senátorky si rýpnul také lidovecký politik Tomáš Zdechovský, který se často špičkuje i se svými pirátskými kolegy v Europarlamentu: „Politika zajištění dopravy má gender rozměr. Oceňuji na kolegyni senátorce, jak to vše spočítala. Nic lepšího dnes na Twitteru číst nebudete.“

Na jeho poznámku Šípová zareagovala následovně: „Jezdíte veřejnou dopravou? Já denně. Data o tom, že ženy tuto ekologickou a levnější variantu dopravy využívají častěji, jsou v Bruselu k mání. Já vám to tam pošlu mailem. Jinak já auto mám, ale upadl mi výfuk.“

Pravdou je, že průzkumy, které ukazují větší počet osob ženského než mužského pohlaví v hromadné dopravě, skutečně existují. Zdaleka se však neblíží naznačenému poměru, který Šípová popsala ve svém příspěvku na Twitteru. Experti si trend vysvětlují mimo jiné i tím, že muži mívají častěji řidičské oprávnění a v poměru vydělávají více peněz.

Zdechovský později ještě senátorce naznačil, že její tvrzení o genderovém počtu nijak nezpochybňoval. „Jezdím veřejnou dopravou, ale opravdu počet žen a mužů nepočítám,“ dodal.

Tagy: