
Čištění havarovaných cisteren
Hasiči v úterý začali likvidovat zničené vagóny a kolejnice po nehodě vlaku u Hustopečí nad Bečvou. Informoval o tom mluvčí hasičů Správy železnic Martin Kavka. Likvidaci provádí speciální stroj. Úsek mezi Hranicemi na Moravě a Valašským Meziříčím je obousměrně uzavřen. Podle Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje by uzavírka měla trvat do konce března.
„Začali jsme odstraňovat zbytky kolejnic. Začíná také odstranění jednoho z vagonů,“ informoval mluvčí hasičů Správy železnic Martin Kavka. Likvidaci provádí soukromá firma, hasiči u ní asistují. Vraky bude rozstříhávat speciální „ruka“. Ta jejich pozůstatky také následně naloží na vagony, které je odvezou k likvidaci.
ČTĚTE TAKÉ: Tah po klubech v Olomouci skončil tragicky. Policie našla mladíka mrtvého v řece Moravě
Nákladní vlak převážející z chemičky DEZA přes tisíc tun benzenu z dosud nezjištěných příčin v pátek 28. února před polednem vykolejil a poté začal hořet. Před nehodou překročil více než dvojnásobně povolenou rychlost. Ze sedmnácti železničních cisteren naplněných 1 020 tunami jedovatého benzenu se podařilo hasičům zachytit 360 tun této látky.
Část těkavé látky při nehodě shořela, určité množství benzenu se dostalo také do půdy a prostoru kolejí. Oblast kolem nehody je silně znečištěná, sanace podle odhadů potrvá minimálně dva roky.
Obnovení provozu vlaků na železniční trati mezi stanicemi Hranice na Moravě a Valašské Meziříčí bude záležet na hloubce kontaminace kolejového svršku a spodku. Může jít o týdny, ale i měsíce, pokud by byl benzen až v hlubokých vrstvách.
Integrovaný dopravní systém Olomouckého kraje zatím odhaduje spuštění provozu na konci března. Nehoda vlaku a následující mohutný požár poškodil trať zhruba v půlkilometrovém úseku.
MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Čistička v Ostravě už funguje. Situace byla vážná, povodeň napáchala škody za půl miliardy