Tříměsíční děvčátko přestalo dýchat po 30 minutách od startu letadla. Na palubě se ale nacházela zdravotní sestra, které se kojence podařilo zachránit. Pasažéři ženu odměnili spontánním potleskem.
Drama se odehrálo během letu mezi Pittsburghem a floridským Orlandem. Rychlá reakce zdravotní sestry Tamary Panzinové zachránila dítěti život a také odvrátila nouzové přistání, informoval web Best Life. „Četla jsem si knihu, měla jsem v uších sluchátka a vůbec nedávala pozor. Pak jsem slyšela letušku, jak říká, že je na palubě kojenec, který nedýchá,“ řekla Panzinová americkému webu ABC Chicago.
V ten moment zdravotní sestra s více než 20 lety zkušeností vyskočila ze svého sedadla a pospíchala k rodičům, kteří seděli v zadní části letadla. Tříměsíční holčička měla podle vyjádření Panzinové modré rty a její kůže dostávala namodralou barvu. „Nevěděla jsem, jestli se dítě dusí a jestli má prostupné dýchací cesty,“ popsala dramatické okamžiky.
Když se Panzinová dozvěděla, že dítě přestalo dýchat bez zjevné příčiny, začala mu masírovat hrudník a snažila se je rozplakat, aby se mohlo nadechnout. Po zákroku se stav kojence zlepšil, děvčátko se nadechlo a Panzinová tak nemusela přistoupit k resuscitaci. Po vyřešení situace začali ostatní pasažéři ženě spontánně tleskat.
On my flight back from Pittsburgh to Orlando, a baby stopped breathing three rows ahead of me. Thankfully a nurse (Tamara Panzino) was able to get the baby to breathe again. (1) pic.twitter.com/6oDgFCG7FS
— Meteorologist Ian Cassette (@iancassette_wx) September 9, 2022
Příčina dýchacích obtíží kojence není zřejmá. Rodiče nicméně uvedli, že jejich dítě už podobný problém v minulosti mělo.
„Když musíte vystoupit z řady a udělat, co je správné, tak to uděláte. Byl to nakonec šťastný příběh, díky kterému jsem se cítila opravdu dobře,“ prozradila zdravotnice, která je už v důchodu. „Necítím se jako hrdinka. Byla to spolupráce lidí na palubě, kteří se dobrovolně přihlásili k pomoci. Jsem ráda, že jsem u toho byla,“ dodala.
„V současnosti o případu shromažďujeme informace. Děkujeme naší posádce a pasažérům za rychlou reakci,“ uvedla v prohlášení aerolinka Spirit Airlines. „Naši stevardi jsou vytrénovaní, aby v případě mimořádné události uměli zareagovat a využít několik možností, včetně komunikace s lékařskými profesionály na zemi, používání palubních lékárniček a zajištění asistence od doktorů, kteří cestují na palubě,“ dodala firma.