Investice do garáže: Příležitost pro malé i větší investory

Výstavba garáží je dlouhodobě podceňované téma a to nejen na obecní, ale i soukromé úrovni. Do jaké míry je to pravda, dokládá vzhled drtivé většiny českých měst a vesnic. Ulice doslova obsypané auty nebo malebná náměstí povětšinou připomínají parkoviště u průmyslových zón. Přítomnost aut na mnohých místech je tak mnohdy rušivá i pro zaryté motoristy. Řešením není prostá stopka pro auta, ale koncepční řešení a nezbytné investice. Na vině je tragický nedostatek podzemních garáží a parkovacích domů v centrech města, ale i garáží v běžných rezidenčních čtvrtích. Počet aut na rozdíl od garážových stání od 90. let neustále stoupá. Vzniká zde přirozeně velký prostor pro zajímavé obchodní příležitosti. To dokládá i ojedinělý projekt v Týně nad Vltavou.

Ojedinělý projekt řadových garáží v Týně nad Vltavou

Zde má v v červnu tohoto roku vyrůst z iniciativy soukromého investora 52 řadových garáží. Investor využil vlastnictví zdánlivě ne příliš atraktivního pozemku na okraji města pravděpodobně tím nejlepším možným způsobem. Realitní makléřka Hana Marková přibližuje okolnosti projektu.

„Týn nad Vltavou leží uprostřed trojúhelníku tvořeného městy Písek, Tábor a České Budějovice. Do všech tří větších jihočeským měst se dostanete cca za 30 minut. Ačkoliv Týn patří s necelými 8 000 obyvateli k menším jihočeským městům, atraktivita projektu je mimořádná. Po umístění na realitní trh se po nabídnutých garážích lidově řečeno zaprášilo.“

Právě absence podobných projektů udělala z nově vznikající investiční příležitosti horké zboží. Část garáží bude nabídnutu zájemcům až po dokončení stavby, jak upřesňuje Hana Marková. Jednotliví investoři mohou využít garáže k parkování vozidel, případně jako sklad.

Moderní konstrukce přináší komfort a vyžaduje nulovou údržbu

Všechny garáže jsou navrženy s ohledem na současné standardy. Sám investor si jako realizační firmu vybral společnost Gardeon, která je u našich slovenských sousedů jedničkou ve výstavbě montovaných garáží. Konstrukce je montovaná s ocelovým jádrem a střechou ze sendvičových panelů THP. Střecha z thermopanelů o tloušťce 50 mm je důležitou součástí konstrukce, která má zajišťovat příjemné prostřední uvnitř jednotlivých garáží. Jádro panelu je z PIR pěny, která má mimořádně tepelněizolační vlastnosti i přes malou tloušťku.

Garáže jsou navrženy v rozměru 3,5 m na šířku a 6,3 m na délku. Z vnější strany je stěna garáže opatřena speciální bezúdržbovou omítkou, která je realizována již z výroby.  Svými vlastnostmi je stálá, bezúdržbová a v případě potřeby snadno omyvatelná. Z vnitřní strany mají stěny hladký bílý lakovaný povrch, který kromě čistého dojmu má své praktické výhody díky své snadné omyvatelnosti, nenasákavosti a stálobarevnosti. Údržba tak bude pro budoucí majitele po dlouhá léta prakticky nulová. Tento fakt je pro mnohé investory do toho typu staveb zásadní.

Investice do bydlení skýtá celou řadu potenciálních problémů spojených s chodem domácnosti. Garáž či sklad podobný problém nemá. Zde se těžko pokazí kotel či praskne potrubí. K celkovému komfortu budoucích majitelů jednotlivých jednotek přispějí automatická vrata Hörmann,  přístup ke zdroji vody a možnost využít za poplatek práškový mycí systém právě pro majitele garáží. Majitelé elektromobilů si budou moci napájet své vozy uvnitř každé garáže, kam bude přiveden třífázový elektrický proud.

Příležitost pro malé i velké investory

Garáž představuje zajímavou investici nejen pro velké ale i pro malé investory. Pořizovací cena je stále poměrně dostupná  a měsíční výnosy se pohybují v řádech tisíců korun. Ziskovost z pronájmu garáže může dosahovat až 7 %. Navíc zde odpadají náklady na údržbu. Investované peníze se tak vrátí mnohem dříve, než u investic do bytu nebo kanceláří.

Výnosy z garáží však neplynou jen z okamžitého prodeje či následného pronájmu. Očekává se, že hodnota parkovacích míst bude  dlouhodobě růst. Zdražování garáží obecně souvisí se zvyšujícím se počtem aut a poptávkou po menších skladových prostorách. Ceny garáží paradoxně navyšuje i ekologický aktivismus. Uzavírání městských center nebo omezování či zpoplatňování parkovišť povede k větší poptávce po místech, kam lze vozidlo bezpečně umístit.

Tagy: