Jak vypadá komunikace vlády za půl milionu? Tohle je lustr, támhle má okna Babiš

vládní TikTok

Úřad vlády utratil půl milionu korun za nákup reklamního prostoru na sociálních sítích, kde do půlky února zveřejní sérii videí, která mají vyvracet dezinformace šířené o očkování proti covidu. S tím pomáhají influenceři Anna Šulcová a Jakub Gulab, kteří propagaci očkování údajně dělají zadarmo. Videa budou zveřejňována na Instagramu, Twitteru, Facebooku, YouTube i na TikToku, kde si vláda kvůli videím zřídila účet.

První vládní video na TikToku ale provádí diváky Úřadem vlády, kde influenceři vychvalují, jaký tam mají krásný lustr, výhled do zahrady a ukazují na okna premiéra Babiše. Úvodní video vlády na této sociální síti tak vzbudilo vlnu kritiky, že se jedná o propagaci vlády, nikoliv vakcíny.

Influenceři ale zároveň natočili sérii sedmi videí, ve kterých s odborníky vyvrací dezinformace ohledně očkování. V prvním z nich hovoří hlavní epidemiolog IKEM Petr Smejkal, v dalších mají účinkovat viroložka Ruth Tachezy, imunolog Zdeněk Hel, bývalý ministr zdravotnictví Roman Prymula, primářka Hana Roháčová či ministr zdravotnictví Jan Blatný (za ANO).

Babiš uvedl, že Šulcová a Gulab na sociálních sítích o pandemii informují už dlouho a nyní se dohodli, že videa připraví pro Strakovu akademii zadarmo. „Je skvělé, že to s mými kolegy dotáhli do konce. Moc jim děkuju, že v téhle době takto pomáhají veřejnosti s osvětou,“ uvedl Babiš. Půl milionu korun pak vláda investovala do nákupu reklamního prostoru na sociálních sítích, jako je Instagram, Twitter, Facebook, YouTube nebo TikTok.

Vláda od konce loňského roku čelí kritice za chybějící kampaň k propagaci očkování. Strakova akademie v prosinci zveřejnila spot k začátku vakcinace, Babiš tehdy uvedl, že kampaň by měla být připravena do konce ledna.

Propagace vlády na čínské sociální síti pro teenagery

Smlouvu na nákup reklamního prostoru na sociálních sítích zároveň kritizují někteří opoziční politici. „Strašně bych zase chtěl žít v době, kdy budeme mít na to vyhodit půl milionu za propagaci vlády na čínské sociální síti pro teenagery. Tahle doba tu ale ještě není,“ uvedl ke zřízení účtu na síti TikTok šéf Starostů a nezávislých Vít Rakušan.

Předsedkyně TOP 09 Markéta Pekarová Adamová na Twitteru uvedla, že opozice od jara apeluje na vládu, aby zlepšila komunikaci. „A to se fakt nevylepší TikTokem,“ podotkla.

Šéf lidovců Marian Jurečka připomněl debatu o nákupu injekcí k vakcínám proti koronaviru. „Co tak raději umět nakoupit správné stříkačky, to by mohlo pro začátek stačit,“ komentoval. Radiožurnál a iROZHLAS.cz ve čtvrtek informovaly, že stříkačky s pevnou jehlou objednané v Číně nejsou vhodné pro vakcinaci. Ministerstvo zdravotnictví uvedlo, že 1,8 milionu stříkaček z Číny je určených k ředění.

Tagy: