Muž s nožem okradl školáky ve vlaku a řekl jim, kam jede. Policie šla najisto

Muž ve vagónu okradl dva mladíky. Před vystoupením se pochlubil, kam má namířeno.

Lupič z vlaku

Zprvu agresor vydával loupežné přepadení za vtip, jak se však ukázalo, bylo skutečné. Pachatel s nožem v ruce v kupé zastrašoval dva nezletilé žáky po cestě do školy. Ti mu nakonec vydali peníze, prsten a sluchátka, která po nich chtěl. Daleko se ale s lupem nedostal.

Poklidná cesta vlakem do školy se na trase z Kolína do Chocně proměnila v okamžiky strachu. Ke dvěma nezletilým mladíkům si přisedl neznámý muž, vytáhl nůž a oznámil, že to je přepadení. Vyděšená dvojice se v tu chvíli obávala nejhoršího.

„Muž, který přistoupil do kupé, se smál a uvedl, že to byl vtip. Chlapci měli obavu z toho, že se o vtip nejedná, jelikož neustále držel v ruce kapesní nůž. To, že o vtip nejde, umocnil fakt, že po nich nakonec chtěl prstýnek, peníze a sluchátka, která se mu líbila,“ uvedla mluvčí policie Eva Maturová.

Potom, co dvojici muž o věci obral a vystoupil, jí ještě přes okénko na rozloučenou zamával. V Chocni přestupoval. Ještě předtím se ale přepadeným pochlubil, kam má namířeno. „Na tísňové lince 158 jsme přijali oznámení týkající se loupeže. Jelikož klukům ještě stihl říct, že se chystá jet dalším vlakem do Vysokého Mýta, ihned na místo vyslal operační důstojník policisty z vysokomýtského obvodního oddělení,“ pokračovala Maturová.

Policisté zajistili, aby dveře vlakové soupravy zůstaly zavřené. „Podezřelého hlídka našla v posledním vagónu u toalet,“ uvedla mluvčí. Podezřelý podle policistů ihned sám vyrukoval s tím, že měl s mladíky v předchozím vlaku konflikt. Myslel si, že mu to projde, jenže během výslechu se zjistilo, že se nejspíš dostal do křížku se zákonem vícekrát.

„Podezřelý odpovídá popisu z loupeže, která se stala v srpnu ve Vysokém Mýtě. Zodpovídal se tak i z této trestné činnosti,“ doplnila mluvčí. V tomto případě chtěl 25letý zadržený muž pod pohrůžkou násilí 400 korun. Za obě loupežná přepadení mu teď hrozí až deset let vězení.

Tagy: