Dnešní doba nepřeje autům se spalovacím motorem a ani v budoucnu se to zřejmě nezmění. Kvůli připravované emisní normě Euro 7 nejspíš zmizí řada tradičních jmen z automobilového trhu. Bude mezi nimi i česká legenda?
Nástupce současných modelů budou pohánět výhradně baterie, s čímž souvisí i změna označení. Vidíme to už dnes. Nový VW ID.3 je v podstatě nástupcem Golfu. Do toho tradičního už Volkswagen investovat nebude. Jeho osmá generace je s největší pravděpodobností poslední. A podobný osud může potkat i Škodu Octavia, která je už léta vůbec nejprodávanějším modelem české značky.
Rakouská média tvrdí, že elektrický nástupce Octavie by mohl mít hodně společného s projektem Trinity. Zdroj: Volkswagen
Rakouská média tvrdí, že elektrický nástupce Octavie by mohl mít hodně společného s projektem Trinity. Zdroj: Volkswagen
Za pět let konečná?
Čtvrtou generaci Octavie představila Škoda v roce 2019. V průběhu času přibyla plug-in hybridní verze iV. V roce 2023 nebo o rok později ji ještě čeká modernizace. Bylo by ale naivní si myslet, že v nabídce přibude čistě elektrická verze, nebo že by ji ke konci desetiletí měla vystřídat nová generace se spalovacími motory. Koncern VW vsadil vše na elektrickou kartu, a tak je nejpravděpodobnější, že Octavia, jak ji známe dnes, je tou poslední. Vystřídá ji elektromobil s novým označením. A mělo by to být někdy kolem roku 2026 nebo 2027.
Nejrychlejší Škoda Octavia všech dob: Před 10 lety se rozjela na 368 km/h
Před deseti lety se Škoda Octavia RS Bonneville Special oficiálně stala nejrychlejším produkčním automobilem na světě s přeplňovaným motorem o objemu 2,0 litru. Na solných pláních v severní Americe se tehdy rozjela na neuvěřitelných 367,97 km/h.
Tři nové elektriky
Sám šéf automobilky Thomas Schäfer potvrdil, že Škoda chystá až tři nové bateriové elektromobily, které budou velikostí situovány pod současným Enyaqem iV. Jeden z nich by měl být právě novou „Octavií“. Podle deníku Salzburger Nachrichten by nový elektrický liftback měl vycházet z projektu Trinity, což je de facto projekt další elektrické generace vozů koncernu VW.
Ty by měly mít větší dojezd, poskytnout rychlejší nabíjení a obsahovat také pokročilé autonomní řízení. Není ale také vyloučeno, že nástupce Octavie zůstane u platformy MEB a s projektem Trinity bude mít více společného nástupce Superbu.
Mladoboleslavská automobilka jako už tradičně podobné spekulace nekomentuje.