Současná Octavia může být tou poslední. Šéf Škody naznačil, co automobilka chystá

Dnešní doba nepřeje autům se spalovacím motorem a ani v budoucnu se to zřejmě nezmění. Kvůli připravované emisní normě Euro 7 nejspíš zmizí řada tradičních jmen z automobilového trhu. Bude mezi nimi i česká legenda?

Nástupce současných modelů budou pohánět výhradně baterie, s čímž souvisí i změna označení. Vidíme to už dnes. Nový VW ID.3 je v podstatě nástupcem Golfu. Do toho tradičního už Volkswagen investovat nebude. Jeho osmá generace je s největší pravděpodobností poslední. A podobný osud může potkat i Škodu Octavia, která je už léta vůbec nejprodávanějším modelem české značky.

Za pět let konečná?

Čtvrtou generaci Octavie představila Škoda v roce 2019. V průběhu času přibyla plug-in hybridní verze iV. V roce 2023 nebo o rok později ji ještě čeká modernizace. Bylo by ale naivní si myslet, že v nabídce přibude čistě elektrická verze, nebo že by ji ke konci desetiletí měla vystřídat nová generace se spalovacími motory. Koncern VW vsadil vše na elektrickou kartu, a tak je nejpravděpodobnější, že Octavia, jak ji známe dnes, je tou poslední. Vystřídá ji elektromobil s novým označením. A mělo by to být někdy kolem roku 2026 nebo 2027.

Tři nové elektriky

Sám šéf automobilky Thomas Schäfer potvrdil, že Škoda chystá až tři nové bateriové elektromobily, které budou velikostí situovány pod současným Enyaqem iV. Jeden z nich by měl být právě novou „Octavií“. Podle deníku Salzburger Nachrichten by nový elektrický liftback měl vycházet z projektu Trinity, což je de facto projekt další elektrické generace vozů koncernu VW.

Ty by měly mít větší dojezd, poskytnout rychlejší nabíjení a obsahovat také pokročilé autonomní řízení. Není ale také vyloučeno, že nástupce Octavie zůstane u platformy MEB a s projektem Trinity bude mít více společného nástupce Superbu.

Mladoboleslavská automobilka jako už tradičně podobné spekulace nekomentuje.

Tagy: