
Výpověď bez důvodu? Návrat do časů roboty, říká Středula. Podle expertů pomůže zvýšit mzdy
Sociální sítě zažívají obrovský boom a jejich vliv zasahuje do všech oblastí společnosti, včetně politiky. Podle marketingového experta Jonáše Čumrika se jednoho dne můžeme dočkat i influencera kandidujícího na prezidenta. V pořadu Nový den na CNN Prima NEWS se rozpovídal o vlivu internetových osobností i o politicích vystupujících na TikToku.
V Česku je čím dál více útoků studentů ve školách, napsala na sítích influencerka vystupující pod přezdívkou stefany_mummy, a aby „odlehčila situaci“, nabídla svým sledujícím slevu na pletený komplet. Za svou formulaci si ihned vysloužila kritiku v komentářích, a proto příspěvek smazala. Následně se za svá slova omluvila – tvrdila, že není hyena a že její sledující vyjádření pochopili. Příspěvku si všiml i „influencer v důchodu“ Johny Machette, který upozornil, že autorka zakázala i komentáře.
Bývalý rapper Jonáš Čumrik alias Johny Machette je odborníkem na sociální sítě a přednáší o nich na Univerzitě Karlově. V rozhovoru pro CNN Prima NEWS přemýšlí, jak se Twitter změní pod novým majitelem Elonem Muskem. Jak může za pár let vypadat Facebook. Taky si představuje virtuální svět, do kterého jednou budeme prchat před fádní realitou.
Téma sociálních sítí a jejich vliv na děti a mladistvé čím dál tím více rezonuje společností. Bývalý influencer Jonáš Čumrik, známý pod pseudonymem Johnny Machette, však v pořadu 360° Pavlíny Wolfové podotkl, že lidé, kteří měli vliv, zde byli ještě před vznikem sociálních sítí. „Lidé, kteří měli vliv, byli vždy a všude. Jen jsme je hledali v jiných médiích – v tištěných nebo televizních. Pro mě je první influencer moderátor pořadu Receptář,“ prohlásil.
Nová sociální síť Clubhouse Česko doslova pobláznila. Podle rappera a influencera Jonáše Čumrika, který vystupuje pod přezdívkou Johny Machette, slaví platforma takový úspěch, protože jde o jakousi „on-line hospodu“. Podle Čumrika by se dala sociální síť využít k prohloubení zájmu o politiku u mladších lidí.
Sociální síť pro zvané, na které si spolu můžete pouze povídat. Tak vypadá nová platforma sociálních médií Clubhouse, která vznikla ve Spojených státech. V Česku má zatím malou základnu, nicméně ji po celém světě využívá asi 600 tisíc lidí a zdá se, že zájemců přibývá.
V současnosti je velmi rozšířený typ reklamy na internetu skrze vlivné osobnosti, influencery. Každou takovou spolupráci je ale potřeba přiznat. Jinak se totiž jedná o nelegální skrytou reklamu. Za účelem osvěty proto vznikl kodex influencera, za kterým stojí Platforma profesionální komunikace. Představení kodexu i iniciativy Férový influencer si můžete pustit ve videu v článku.