Clubhouse je on-line hospoda, říká Johny Machette. Lidé tam tráví i šest hodin denně

Johny Machette o Clubhousu

Nová sociální síť Clubhouse Česko doslova pobláznila. Podle rappera a influencera Jonáše Čumrika, který vystupuje pod přezdívkou Johny Machette, slaví platforma takový úspěch, protože jde o jakousi „on-line hospodu“. Podle Čumrika by se dala sociální síť využít k prohloubení zájmu o politiku u mladších lidí.

Clubhouse má pro řadu lidí punc exkluzivity, protože je pouze pro zvané. Na novou sociální síť se navíc nedostanete, pokud nevlastníte iPhone. Slouží k diskuzím o nejrůznějších tématech, na sdílení obrázků a videí nebo posílání soukromých zpráv ale můžete zapomenout. I přesto si během několika dní v Česku získal obrovskou popularitu.

„V době, kdy nemáme možnost se potkávat s přáteli, chodit na konference a čerpat různé informace z konverzací s jinými lidmi, se právě na této platformě můžete účastnit velice zajímavých rozhovorů na témata, která vás zajímají – ať už jako posluchači, nebo se do nich přímo zapojit. Což je rozdíl oproti podcastům, kde jenom poslouchám a pasivně přijímám informace,“ vysvětlil Čumrik v pořadu Nový den na CNN Prima NEWS.

„Je to taková on-line hospoda. Jenom se mi teda nestává, že bych přišel do hospody, kde by zrovna seděl Tomáš Čupr (podnikatel a investor, pozn. red.) a spousta dalších lidí, kteří řeší investice, a řekli by: ,Čau, pojď k nám, sedni si a pojď se s námi o tom bavit.‘ V tomhle je to pro mě zajímavé,“ dodal influencer.

Peníze, politika i rozhovory s „obyčejnými lidmi“

Kromě odborných diskuzí nebo debat známých osobností se ale na sociální síti můžete účastnit také rozhovorů s „obyčejnými lidmi“. Uživatelé jsou podle Johnyho Machettea rádi i za popovídání s někým, koho neznají. „Podle mě si člověk (v budoucnu) vybere, kde bude mluvit a na jaké téma. Nebude tím trávit šest hodin, ale přijde na hodinovou konferenci, poslechne si zajímavé mluvčí, něco se dozví a pak to zase vypne a bude žít normální život,“ prohlásil.

V současnosti Clubhouse řeší, jak odměnit diskutující za jejich znalosti a donutit posluchače za to zaplatit. Žádný jednoduchý způsob zatím neexistuje. „Není to tak, že byste přímo v té platformě klikli na nějaké tlačítko a tím podpořili danou místnost určitou částkou,“ uvedl Machette.

Clubhouse by se podle něj dal využít i jako nástroj politického marketingu. Jedné z prvních větších diskuzí se prý účastnili právě lidé, kteří mají zkušenosti s předvolebními kampaněmi. Dokázali přitom zaujmout i mladší posluchače, které by podle jejich slov nikdy předtím nenapadlo sledovat politickou debatu, protože jim televizní nebo YouTube formát nepřijde zajímavý.

Všechny podcastové pořady CNN Prima NEWS najdete na SpotifyGoogle PodcastsApple PodcastsCastboxu a dalších platformách.

Tagy: