K Zemi se blíží obrovskou rychlostí asteroid. K modré planetě dorazí 11. září

Asteroid s názvem 2021 PT o průměru 137 metrů v současnosti míří směrem k Zemi. Měl by se kolem ní prohnat v sobotu 11. září, v den dvacetiletého výročí teroristických útoků na Světové obchodní centrum. Modrou planetu asteroid bezpečně mine, pravděpodobně s odstupem 4,9 milionu kilometrů.

Letošní září je asteroidový měsíc. Už ve čtvrtek minula Zemi obří planetka 2010 RJ53 o průměru 774 metrů a v sobotu 11. září kolem naší planety prosviští další těleso. Asteroid nese název 2021 PT a má v průměru 137 metrů.

Při cestě vesmírem nabral úctyhodné tempo. Kolem Země proletí rychlostí 26 tisíc kilometrů za hodinu. Vědci ale ujišťují, že kolize s modrou planetou nehrozí. Třetí asteroid 2021 NY1 také míří k Zemi, prožene se kolem na konci září, píše web India Times.

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) dlouhodobě sleduje a vypočítává budoucí pohyb objektů, které jsou blízko zemi. Kosmická agentura jich vybrala přes 26 tisíc, žádný z nich by ale neměl Zemi v příštím století ohrozit.

Největší obavu má lidstvo z obří planetky Bennu, která by mohla podle NASA s pravděpodobností 1 ku 1 750 skutečně narazit do modré planety a způsobit masivní škody. Za nejpravděpodobnější datum kolize označila vesmírná agentura 24. září 2182, Bennu může ale podle vědců dopadnout na Zemi prakticky kdykoli v rozmezí letošního roku a roku 2300.

USA i Čína už začaly řešit, co s tím. Američané poslali na asteroid sondu, která sbírá vzorky a umožňuje vědcům lépe odhadovat trajektorii letu. Číňané mezitím navrhli, že bude nejlepší na planetku poslat rakety a nadobro odklonit její dráhu letu.

Zakopali válečnou sekeru? Petříček pomáhá Maláčové s kampaní ČSSD v Praze

Ministryně práce Jana Maláčová (ČSSD) během letákové kampaně v Praze využila pomoc bývalého ministra zahraničí Tomáše Petříčka (ČSSD). Pro leckoho jde o velké překvapení. Petříček totiž v červnu opustil pražskou kandidátku strany, když zjistil, že její lídryní bude právě Maláčová. Ve vedení resortu zahraničí skončil poté, co jeho odvolání navrhl šéf sociálních demokratů Jan Hamáček.

Šéfka TOP 09: Maláčová má panickou obsesi z ODS, strašení si nechte do pohádek

Předsedkyně TOP 09 Markéta Pekarová Adamová osočila ministryni práce a sociálních věcí Janu Maláčovou (ČSSD) z toho, že svými výroky o ODS pouze straší lidi. Jednička na kandidátce ČSSD v Praze má podle jedné z tváří koalice Spolu „panickou obsesi“ z občanských demokratů. Maláčová v pořadu Partie Terezie Tománkové tvrdila, že pokud se ODS dostane do nové vlády, dojde na rozsáhlé privatizace a budou se rušit nemocnice v malých městech.

Papež upozornil na sexuální násilí Rudé armády, oběť z Česka bude blahořečena

Papež František při návštěvě Slovenska otevřel i temnou kapitolu z konce války, kdy postupující Rudá armáda hromadně znásilňovala ženy i nezletilé dívky. Svatý otec se v Košicích poklonil památce 16leté Anny Kolesárové, která se ruskému vojákovi odmítla poddat, a ten ji zastřelil. Vatikán aktuálně chystá i blahořečení oběti sexuálního násilí Rudé armády ze Sobotína na Šumpersku, čeští historikové se přitom tématu spíše vyhýbají.

Maláčová by rozdávala každému, říká Ševčík. Inflace podle něj vystoupá na 5 procent

Zvyšování minimální mzdy je pouze politické téma, uvedl k plánu ministryně práce Jany Maláčové na další zvyšování minimální mzdy ekonom a kandidát koalice Trikolory, Svobodných a Soukromníků Miroslav Ševčík v Partii Terezie Tománkové. Zároveň uvedl, že se nárůst inflace nezastaví a do konce roku dosáhne pěti procent, což potvrdil také pirátský senátor Lukáš Wagenknecht.

Horká fáze předvolebního vysílání: CNN Prima NEWS uvádí nové pořady i superdebaty s diváky

CNN Prima NEWS startuje horkou fázi předvolebního vysílání a uvádí celou řadu nových pořadů a formátů, jejichž společným tématem jsou blížící se volby do Poslanecké sněmovny. Od 30. srpna nabízí každý všední den speciální volební blok, dále mimořádná vydání pořadu 360° s diváky ve studiu, dvě superdebaty s lídry stran a v neposlední řadě moderní volební studio v den voleb samotných.