Kalouskův šok na letišti. Stydím se za poměry ve vlastní zemi, kritizoval praxi s taxikáři

Exministr financí Miroslav Kalousek

Kalousek kritizoval dostupnost taxi na letišti v Praze

Bývalý ministr financí Miroslav Kalousek (TOP 09) si na sociální sítí X postěžoval na poměry na Letišti Václava Havla v Praze. Kritizoval praxi, že je možné využít taxikářské služby pouze od společnosti Uber, což prý mnohým cestujícím způsobuje komplikace. Provozovatelé letiště naopak tvrdí, že nový systém šetří lidem peníze. Někteří uživatelé si do Kalouska rýpli, že sám mohl za svého působení ve vládě udělat více pro propojení Ruzyně a centra města.

„Přiletěl jsem z daleka, s těžkým kufrem, chtěl jsem si vzít taxi. Na nástupišti stála řada hezkých aut společnosti Uber. Nepreferuji sice tuhle značku, ale dobrá, asi má s letištěm smlouvu. Jenže jsem se dozvěděl, že aby mi byla služba poskytnuta, musím si ji objednat přes aplikaci nebo se zaregistrovat v terminálu v letištní hale,“ postěžoval si Kalousek na sociální síti X.

ČTĚTE TAKÉ: Michálek: Až lidé reformy zažijí, ocení nás. Ve Sněmovně si občas klepu na čelo

Takový postup ale někdejšímu předsedovi TOP 09 vadil. „Nechci ani aplikaci, ani se nechci nikde registrovat. Chci taxíka, kterému zaplatím buď kartou, nebo v hotovosti a dostanu účet. Tečka. Jenže to mám smůlu, jen za těchto podmínek mě nikdo z čekajících taxíků odvézt nesmí a jiná společnost než Uber na letišti taxislužbu neposkytuje,“ popsal.

Podle svých slov nebyl jediný, komu to vadilo. „Tuhle marnou diskuzi jsem v danou chvíli nevedl jen já, ale řada šokovaných cizinců, kteří nechápali, proč by se měli někde registrovat, nebo si pořizovat aplikaci, když chtějí jen odvézt taxíkem z letiště do hotelu. Takže jsem se nejenom nesvezl, ale ještě jsem se styděl za poměry ve vlastní zemi,“ napsal bývalý ministr financí.

„Moc prosím jak akcionáře letiště ministerstvo financí, tak Prahu, zjednejte nápravu. Tohle je totiž strašná ostuda. Letiště VH je branou do země, která musí být přátelská. Když sem někdo přiletí poprvé v životě a tohle bude jeho první zkušenost, bude si možná přát, aby to byla i zkušenost poslední. Procházel jsem různými letišťmi do mnoha zemí na světě, ale tohle jsem nezažil nikde. A nas…é pohledy, nevěřícné kroucení hlavou cizinců, kteří tuhle zkušenost dělali paralelně se mnou, si budu pamatovat dlouho. Oni jistě také,“ dodal.

Podobně situaci kritizoval rovněž stomatolog Roman Šmucler. „Potvrzuji. Včera velká fronta prázdných taxíků Uber. Cizinci zmatení. Sám jsem nevěděl. Paní od Uber řekla, že to je složitý, ať jdu ke konkurenci. Všude kolem pobíhali černí taxikáři anebo klasičtí zaparkovaní různě kolem. Trh to vyřešil, ale je to bizár. Chce to nějaký automat, kde si tu jízdu s pomocí někoho od Uber koupí, nebo liberalizovat taxíky a nevybírat výpalné,“ napsal na sociální síti X.

Na Kalouska reagovalo také samotné letiště, které tvrdí, že má nově nastavený systém cestující ochránit od přemrštěných cen. „Situaci prověříme. Nicméně aplikace není nutná, vozidlo je možné objednat přes kiosek nebo na přepážce s obsluhou, tím máte garantovanou cenu předem, která se nemění při čekání v koloně nebo při změně trasy. Na letiště si můžete objednat jakoukoli jinou taxislužbu, tam ale pouze garantujeme zážitek, který můžete mít s taxametrem a cenou od 100 euro,“ napsalo letiště na sociální síti X.

Uživatel Tramvaják pražský si v reakci do Kalouska rýpnul, že ve vládě neudělal nic pro to, aby z letiště fungovalo důstojné spojení MHD. „Nechci nijak snižovat traumatizující zážitek pana Kalouska, ale nemohu nezmínit, že pro cestu městskou dopravou si žádnou aplikaci stahovat nemusíte. Ale můžete, funguje dobře. Cestou v buse aspoň mohl popřemýšlet, kolik vlády, ve kterých byl, udělaly pro dráhu na letiště,“ napsal.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Letiště prodává ztracené kufry

Tagy: