Z tragické události, při které přišly o život dvě třináctileté dívky, se Slovensko ještě stále vzpamatovává. Týden po nešťastné srážce vlakem promluvily kamarádky zemřelých. „Myslely jsme, že se tam nemůže nic stát,“ uvedly pro web Pluska.sk.
Cestu k místu tragédie již několik dní lemují květiny, svíčky a plyšové hračky. Kousek od kolejí potom vznikl pomník, kam pozůstalí příbuzní a přátelé, ale i další lidé chodí vzpomínat a uctít památku dvou mladičkých školaček.
V pondělí na místo přišly také dvě kamarádky zesnulých dívek. „Nechodily jsme s nimi do školy, ale znaly jsme je dobře, je to hrozné,“ sdělily webu Pluska.sk 14letá Anastasija a 13letá Viktoria. Novinářům ukázaly také cestičku, která vede až ke kolejím.
„Je to zkratka, všichni tudy chodí. Není tam žádné pletivo, teď už asi bude,“ popsaly. Laura s Lindou podle nich na koleje chodívaly často. Bylo to prý jejich oblíbené místo, kde trávily volný čas a také se tam fotily. „Chodily tam až příliš často. Aspoň podle fotek, které nám pořád posílaly. Myslely si, že se tam nemůže nic stát,“ dodaly dívky.
Kamarádka stála nahoře a všechno viděla, líčí dívky
Tragická nehoda se stala minulé úterý odpoledne v Devínské Nové Vsi na Slovensku. 13letá Laura zahynula přímo na kolejích, její nejlepší a stejně starou kamarádku Lindu odvezla sanitka v kritickém stavu do nemocnice, kde však ve čtvrtek svůj boj prohrála.
Na místě v době neštěstí byly ještě další dvě dívky. „Když se to stalo, byla s nimi naše spolužačka. Stála nahoře a všechno viděla na vlastní oči. Další kamarádka byla dole a slyšela to,“ řekla Viktoria.
Obě nezletilé svědkyně jsou nyní v péči psychologů. „K nám do školy také přišli dva psychologové a říkali nám, jak je to nebezpečné a ať tam nechodíme. Hlavně se ale věnovali té spolužačce, která to viděla,“ dodala Anastasija.
Možné je, že svou roli při neštěstí sehrál i alkohol. Na místě měly být nalezeny prázdné lahve. Když se přihnal vlak, čtveřice dívek si přímo na kolejích akorát pořizovala fotografie.
Bezpečnostní kamery a bariéry
Vedení města již avizovalo, že na koleje naistaluje kamery. Oplotit místo by bylo nejen pracné, ale především neefektivní. Ti, kteří by chtěli, by si totiž cestu ke kolejím našli vždy. „Úsek je v řešení ve spolupráci s železnicemi. V rámci modernizace tratě bychom rádi poskytli součinnost železnic a kontrol takových prostorů,“ uvedl pro web Noviny.sk tamní starosta Dárius Krajčír.
Krom bezpečnostních kamer by na místě měly být postaveny i pevné bariéry, zatím se ale neví kdy. „Úsek tratě, kde je plánovaná protihluková stěna, která by byla takovou přirozenou bariérou i pro takové aktivity, které by se na mezinárodní železniční trati neměly odehrávat, řešíme už delší dobu,“ doplnil Krajčír.