Módní společnost Bluebella využila jako modelky k prezentaci spodního prádla profesionální ragbistky. Krátce po spuštění kampaně se vzedmula vlna kritiky. Za sexistickou a zpátečnickou ji označila i česko-americká bývalá tenistka Martina Navrátilová, informují zahraniční média.
Sportovní kampaň londýnské společnosti Bluebella, ve které britské reprezentantky v sedmičkovém ragby představily spodní prádlo, měla dokázat, že i v síle je krása. Na sociálních sítích ale schytala kritiku. „Je to zpátečnické,” napsala bývalá tenistka Martina Navrátilová ve svém příspěvku na sociální síti X. Navázala tak na slova novinářky Nicole Lampertové, která snímky označila za sexistické.
Nope, you’re not too old. This is regressive AF…
— Martina Navratilova (@Martina) July 2, 2024
ČTĚTE TAKÉ: Divoká móda na Met Gala: Šaty z písku i ze skla, šíleně upnutý korzet nebo nevkusná Lizzo
Za nevhodné je označila také poslankyně Rosie Duffieldová. „Toto je definice sexismu. Přesvědčit ženy, aby si svlékly více oblečení, protože to zvýrazňuje jejich sílu nebo jiné marketingové sra**y,“ rozčílila se politička na svých sociálních sítích.
Na snímcích zveřejněných k propagaci kampaně jsou hráčky včetně Jasmine Joyceové, Celie Quansahové a Ellie Boatmanové na hřišti. Na sobě mají skromné podprsenky, kalhotky, podvazky a krajkové a síťované jednodílné díly, doplněné o rugbyové boty a ponožky.
Společnost Bluebella podle Daily Mail se vyjádřila, že cílem těchto snímků je povzbudit ženy, aby chodily do posilovny a zvolily sílu před estetikou. Snaha touto cestou podpořit sebevědomí žen se ale nesetkala s úspěchem.
Kromě fotografií doplnila Bluebella kampaň o data, podle kterých 64 % dívek starších 13 let opustilo sport kvůli problémům s tělesným vzhledem. Odkázala také na statistiky britské organizace Women in Sport, která podporuje ženy všech věkových kategorií, aby se věnovaly sportu. Ta se vyjádřila, že je „nepříjemné“, že její statistiky byly zahrnuty do kampaně bez jejího vědomí. Vysoce sexualizované fotky odsoudili, píše Daily Mail.
Jedna z modelek a hráček Ellie Boatmanová pro Daily Mail popsala svůj pohled na kampaň. „Je o tom, ukázat dívkám, že sport a fitness jim mohou pomoci cítit se silněji. Měla ukázat, jak mohou vypadat svalnatě a silně a zároveň se cítit žensky.“
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Olympijská kolekce není šílený kostým, hájí se návrhář Černý. Prozradil, co ho inspirovalo