Když internet vytlačí i monopoly. Zlámalová přiblížila, kdy je zákazník „obrovský pán“

Analytička webu Echo24 Lenka Zlámalová

Co na to vaše peněženka, Zdeněk Juračka, Lenka Zlámalová - 21.8. v 17:55

Internet dramaticky mění obchodní prostředí v Česku. Je schopný vytlačit i monopoly. V pořadu Co na to vaše peněženka na CNN Prima NEWS to uvedla analytička webu Echo24 Lenka Zlámalová. Následně přiblížila, kdy se zákazník stává „obrovským pánem“. Že pro malé obchodníky může být internet šancí, jak se dostat na trh, potvrdil i čestný předseda Asociace českého tradičního obchodu Zdeněk Juračka.

Internet podle Zlámalové dramaticky mění obchodní prostředí. „Podívejme se, jakým způsobem je internet schopný vytlačit i monopoly. Česká pošta fakticky skončila s balíky, protože ji vytlačila Zásilkovna. To samé je s internetovými obchody s potravinami. Můžete si nakoupit velmi specifické zboží, při určitém objemu máte dokonce dopravu zdarma,“ líčila.

„Trh je dramaticky jiný. Můžete nakupovat z jiných zemí, jde o úplně jiné prostředí. Pokud se člověk zajímá, chce si vybrat, shánět informace, tak je obrovský pán a zesiluje konkurenci,“ pokračovala Zlámalová. Doplnila, že jedinou obranou proti tomu, aby „lidé nebyli ovce a nechodili do prvního supermarketu, je, aby aktivně využívali znalosti a srovnávali ceny“.

ČTĚTE TAKÉ: Potravinová nesoběstačnost rovná se zdražování? Je to chiméra, tvrdí analytici

Internet je podle Juračky i šancí pro malé obchodníky. „Existuje řada úspěšných e-shopů fungujících pod českým vedením. Češi jsou nápadití, jsou to dobří obchodníci, jenom se uchytit,“ zdůraznil. Podle maloobchodu prospívají technologie. „Češi se poučili. Domnívám se, že jsme pokročili. Když se podívám, jaký byl maloobchod v 90. letech a jaký je dnes, je to nebe a dudy. Modlím se, aby to pokračovalo a nesmírně tomu fandím,“ dodal Juračka.

Jak hosté v pořadu vysvětlili fakt, že je v Polsku zboží mnohdy levnější? A kvůli čemu se podle nich zhoršuje životní úroveň v Česku? Nejen to se dozvíte ve výše přiloženém videu.

Tagy: