Vyspělejší a zábavnější auto za 350 tisíc korun v Česku není. Překvapí i prostorností

Najít slušně vypadající auto se vší výbavou, nějakou tou vnitřní prostorností a zároveň kvalitními jízdními vlastnostmi za cenu hluboko pod 400 tisíc korun, je dnes už prakticky nemožné. Mně se to však přece jen podařilo. Na redakční test jsem si totiž objednal modernizovanou Kiu Picanto, která všechno výše zmíněné splňuje. Chybí jí vlastně vůbec něco?

Kia Picanto je jednou z posledních přeživších z dříve tolik oblíbeného segmentu mini hatchbacků. Počet těch spalovacích byste v současné době spočítali na prstech jedné ruky, což je opravdu škoda. Automobilkám už se je totiž jednoduše nevyplatí prodávat, jelikož nároky na bezpečnost a emise neustále narůstají a s nimi pochopitelně i náklady na jejich výrobu. Když už tedy automobilka nějaký ten mini hatchback představí, jde zpravidla o elektromobil.

K TÉMATU: MG HS je největším automobilovým překvapením roku. Směle se vyrovná evropské konkurenci

Kia se však rozhodla na tento trend zatím nenaskočit a svým zákazníkům i nadále nabízí model Picanto s klasickými motory. Jeho aktuálně třetí vydání prodávané od roku 2017 se navíc nedávno dočkalo faceliftu. Skoro by se tomu dalo říkat nová generace, každopádně tím, že technický základ zůstal stejný, jde spíše o rozsáhlou modernizaci.

Ta přinesla zejména přepracovanou přední část, které se pochopitelně nechala inspirovat ve větších modelech jihokorejské značky. Díky tomu teď Picanto na pohled působí mnohem větší, než ve skutečnosti je. V nižších výbavách, včetně té mnou testované Comfort, jsou světla projektorová, tedy osazena žárovkami, u vrcholné verze GT-Line jsou už ledkové. Vzadu se pak protahují více ke středu a propojuje je černá lišta.

Malý navenek, velký uvnitř

Délka 3 605 milimetrů, šířka 1 595 milimetrů a výška karoserie 1 495 milimetrů zůstaly beze změn. Také uvnitř je i nadále překvapivě hodně místa. Pokud tedy nebudete převážet nějakého basketbalistu, naskládáte bez větších problémů do kabiny čtyři dospělé cestující. Jen počítejte s malým kufrem, pobere totiž pouze 255 litrů nákladu, v praxi tedy dvě větší tašky.

Ani samotná architektura interiéru se ve finále příliš nezměnila. Rozložení palubní desky a jednotlivých přístrojů či ovladačů zůstalo v té nejpřehlednější možné podobě. To znamená palubní budíky za volantem, displej na vrcholu přístrojové desky a pod ním klasické otočné ovladače na klimatizaci a další funkce. Díky tomu i starší zákazníci okamžitě vědí, co k čemu slouží a kde co hledat.

Druhé nejlevnější auto v ČR

Moc ale nechápu, že v základní výbavě Active je například i integrovaná GPS navigace s osmipalcovým barevným dotykovým displejem včetně Android Auto/Apple CarPlay, zadní parkovací kamera, elektricky ovládaná a zároveň vyhřívaná zpětná zrcátka nebo třeba tempomat s omezovačem rychlosti, ale úplně v ní chybí klimatizace nebo bezklíčové startování. Za to se už totiž připlácí.

Na druhou stranu v této výbavě a standardní sedmiletou zárukou vyjde Kia Picanto na pouhých 319 980 Kč, což z ní dělá druhé vůbec nejlevnější nové auto na českém trhu. Levnější je už pouze Mitsubishi Space Star za 289 760 Kč. Kompletní srovnání těchto dvou modelů naleznete pod tímto odkazem. Mnou testovaný druhý výbavový stupeň Comfort pak startuje na částce 354 980 Kč.

Ten Kiu Picanto obohatí například o již zmíněnou manuální klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, loketní opěrku, chromované vnitřní kliky dveří, dvojitou podlahu zavazadlového prostoru či umělou kůží potažené volant a hlavice řadicí páky. Kola jsou stejně jako ve výbavě Active 14palcová ocelová, ale lze si za šest tisíc korun připlatit za liťáky. Deset tisíc korun se pak připlácí za vyhřívané přední sedačky a volant.

Motor s turbem nekoupíte

Komu by dvě výše zmíněné výbavy nestačily, může sáhnout po té vrcholné s označením GT-Line za nejméně 454 980 Kč, která autu dodá sportovnější šmrnc. Těšit se dále můžete také na zatmavená zadní okna, LED světlomety vpředu i vzadu, 16palcová litá kola, automatickou klimatizaci, bezdrátovou nabíječku mobilního telefonu, čalounění interiéru pomocí umělé kůže, sportovní umělou kůží potažený volant nebo třeba na bezklíčový vstup Smart Key a startovací tlačítko.

Výběr motorizací je už trochu omezenější. První dvě výbavy jsou spárovány výhradně s litrovým atmosférickým benzinovým tříválcem o výkonu pouhých 46 kW. V provedení Comfort ho však můžete mít nejen s pětistupňovou manuální, ale i automatickou převodovkou. Příplatek činí 25 tisíc korun. Varianta GT-Line pro změnu spoléhá jen a pouze na benzinovou atmosférickou dvanáctistovku se čtyřmi válci a výkonem 58 kW. Volit opět můžete mezi manuálem a automatem.

Já v rámci redakčního testu měl možnost otestovat slabší litrový motor a nestačil jsem se divit, jak skvělý vlastně je. Zaprvé nevím, kdo ho ladil, ale pocitově má tak o 20 kilowatt více. S plným plynem na semaforech začne Kia Picanto vážící přibližně 950 kilogramů okamžitě pálit pneumatiky a následně mrštně vystřelí kupředu. Času 15,6 sekundy z nuly na stovku, který najdete v ceníku, se tedy netřeba děsit.

Dokonce i sportovně zní

Baví mě, že pro maximální výkon si řidič musí dojít až k hranici pěti tisíc otáček, kde motor navíc hezky sportovně zní. Potíže mu ale nedělají ani nízké otáčky, bez jakýchkoliv pazvuků či vibrací se dokáže vyhrabat z 900, klidně i 800 otáček. Radost z jízdy pak umocňuje také pětistupňová manuální převodovka, která se pohybuje v krátkých drahách, nikde se nezasekává a díky kulaté hlavici řadící páky perfektně padne do ruky.

Vtipná je spotřeba, která se běžně pohybuje okolo pěti litrů. Každopádně i když jsem na auto opravdu hodně tlačil, nebyl jsem schopný přehoupnout se přes sedm litrů na sto kilometrů. Kia Picanto jednoduše nabízí nejvíce zábavy za nejméně paliva, a to se počítá.

Hbitý motor a krátké řazení v neposlední řadě doplňuje ještě přesné řízení, výkonné brzdy i agilní podvozek, který zvládá jak ostřejší jízdu na okreskách, tak vysoké rychlosti na dálnicích. Filtrovat zvládá i většinu menších městských nerovností, znatelnější rány nebo otřesy jsem zaznamenal pouze na zpomalovacích prazích a kostkách.

Malé, ale šikovné!

Jinak se ale Kia Picanto řídí jako mnohem větší, dražší a dospělejší hatchback. A nejen to, ono tak i vypadá, a až na pár detailů je i tak podobně vybavené. Pokud tedy hledáte auto, které je malé, levné, ale odpovídá všem standardům dnešní doby, je jihokorejský prcek jasnou volbou. Je až neuvěřitelné, co za cenu od 320 tisíc korun je schopné svému majiteli nabídnout.

MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Smí u supermarketů parkovat jen zákazníci, nebo i místní? Obchody svádí boj s radnicemi

Tagy:
hobby elektromobil Kia automobilový průmysl hatchback Kia Picanto klimatizace Mitsubishi Space Star kůže volný čas trend Android Auto produkty a služby ekonomika, obchod a finance životní styl a volný čas tovární výroba a inženýrství