Příběh slavné „kluzské lávky“ v Hradci Králové pokračuje. Poté, co na začátku měsíce přišlo její slavnostní otevření, se ukázalo, že povrch, který měl být protiskluzový, stejně namrzá a klouže. Lávka byla krátce opatřena, nyní již známou, varovnou cedulí s hrubkou, které se lidé smáli i po jejím opravení. Jak se však ukázalo, ani doporučený posyp není ideální – lidé se na něm smýkají.
„Kluzská lávka“, jinak se jí teď v Hradci Králové snad neřekne. Důvodem bylo pravopisně chybné varování na ceduli, které dočasně vyvěsili pracovníci technických služeb. Zmizelo, protože radnice už prý pro namrzající kluzký povrch novostavby našla řešení. Jde o projektantem doporučený posyp.
Ten je na lávce od čtvrtečního rána. Jenže se záhy ukázalo, že ani s ním to nebude žádná výhra. Sice zatím nejde o vážnější úrazy, několik návštěvníků lávky už se ale smeklo, a to právě na středovém pruhu vytvořeném z posypu, který tomu měl zamezit.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Kruhový objezd za 20 milionů terčem posměchu. Řidiči jsou zmatení, tápe i dopravní expert
„Šli jsme se tam podívat. Kuličky ze štěrku vymyslel zase další koumák? Před námi se na tom pán smeknul a spadl na zadek. Moje pětiletá dcera uklouzla a rozedřela si dlaně. Klouže to snad víc než předtím. Jaká cedule tam bude teď? Zase ‚kluzský‘? Dementi,“ rozčílila se jedna z obyvatelek v příspěvku na sociálních sítích.
„Město si od projektanta vyžádalo doplnění k plánu údržby, ve kterém jsou uvedeny vhodné posypové materiály pro zimní údržbu. Vyplývá z něj, že ideálním materiálem je speciální frakce keramzitu. Doplňkově je ale možné použít i posypovou sůl,“ uvedla pro CNN Prima NEWS mluvčí radnice Kateřina Rohlíčková.
Kruhový objezd, který zamotá hlavu i zkušeným řidičům: Rondel má 38 jízdních pruhů
Ve Swindonu ve Velké Británii se nachází kruhový objezd, který je označován za noční můru řidičů – jednu z nejobtížnějších křižovatek na světě. Ve skutečnosti je ale velmi bezpečný. Pochybnosti, zda by si čeští řidiči s takovou soustavou odboček a jízdních pruhů poradili, však zůstávají.
Při opatrné chůzi by nemělo nic hrozit, smeknout se ale na posypu skutečně dá. O tom se přesvědčil na místě i reportér CNN Prima NEWS. Nebezpečí uklouznutí může hrozit například při rychlejší chůzi či běhu. Pokud se více odrazíte, skutečně na posypu doslova bruslíte. Většina lidí v nových podmínkách volí trasy po krajích lávky a vysypanému pruhu se vyhýbá.
„To je pakárna za ty prachy,“ utrousil jeden z kolemjdoucích na adresu novinky. A tmavý štěrk nepůsobí dobře ani z estetického hlediska. Zkrátka to vypadá, jako by projektanti s něčím takovým ani nepočítali. Lávka mezi obyvateli za krátkou dobu získala velký věhlas, určitě ale ne takový, jaký si přálo vedení města.
Stavba dlouhá 103 metrů je jednou z nejnákladnějších dokončených investic Hradce Králové během posledních let. Původní odhad ceny se pohyboval kolem 40 milionů korun, nakonec se cena vyšplhala až na 175 milionů, z nichž zhruba sto milionů pokryla získaná dotace.