ODS KAMPAŇ
Blíží se volby. Poznáme to podle toho, že se z řad některých opozičních stran ozývají stížnosti na malý zájem médií o zahajovací akce k předvolebním kampaním. Občanští demokraté ovšem své tažení za mandáty v krajských zastupitelstvech a Senátu odstartovali stylově. V souladu s heslem „Postavme Česko na nohy“ poslala Miroslava Němcová hned půlku republiky k zemi.
Vtip je v tom, že právě ODS svou předvolební kampaň zahájila už 2. června. Akorát si toho skoro nikdo vůbec nevšiml. Teprve až když ve středu Miroslava Němcová, kandidátka do Senátu v Praze, za pomoci větru zbourala mapu České republiky vytvořenou z pěnových dílků, veřejný prostor zaregistroval, že se něco souvisejícího s hlasováním chystá.
V onom videu, které se záhy stalo virálním, je úplně všechno. Nejvíce pak fakt, že kdo chce v dnešní době zaujmout (nejen) voliče, musí přijít s něčím, co vykukuje z každodenní šedi. V politice to platí obzvláště. Můžete mít skvělý program, ale když ho nabízíte nudně, bez chuti a bez zápachu, oslovíte stejně nanejvýš ty, kteří vás tak či tak volí. Což když chcete být vedoucí politickou silou v zemi, jaksi nestačí.
Zaujmout, překvapit, šokovat, probudit z letargie. Strana, která o sobě tvrdí, že je catch-all party, musí mít ve svém vedení „magory“ typu Novotného, stejně jako uhlazeného Kupku, „havloidku“ Němcovou nebo konzervativce jako Vondra. Koneckonců i Zahradil, který věčně bojuje bitvy dávné minulosti, je člověkem, který je vidět a táhne.
Komentář: ODS – Strana delfínů v extrémně nízkém rozlišení
Petr Fiala jako šéf strany pro delfíny, roboty, Francouze či infantilní jedince s nevyjasněným vztahem k vlastní sexualitě. Předseda ODS se po čase zase pustil do zrádných a tajemných vod marketingu a dopadlo to jako obvykle.
Rozumím Petru Fialovi, že je unavený z věčných otázek, co říká na průzkumy veřejného mínění, které jeho ODS dávají jedenáct, maximálně patnáct procent. A také rozumím jeho protiargumentům, že jediným relevantním průzkumem jsou volby. Když na vás ale na Facebooku vyskočí sponzorovaný příspěvek se slepicí, která nechce žít v kleci, kroutíte hlavou. Chápejte, jsme uprostřed nejhlubší ekonomické krize od konce války a ODS voliče láká na lásku ke zvířatům.
Všiml si vůbec tým Petra Fialy, že bezprostředně po uvalení karantény na Česko vznikla platforma Koro-NERV? Proč se jí ODS nechopila a nezačala s ní intenzivně spolupracovat? Čekala, až to udělají jiné strany? Nevím, nerozumím a nechápu. Ale třeba je v tom schovaná nějaká sofistikovaná taktika, jako když se Rocky Balboa nechal od svých soupeřů nejprve pořádně „seřezat“ a pak teprve vyrazil na zteč a protivníka knokautoval. Uvidíme, jestli jedno virální video, kde na nohou zůstala stát pouze Morava a Slezsko, bude stačit.