Peklo na letišti: Stovka Čechů uvízla v Bulharsku. I malé děti musely spát na zemi, líčí Marie

Stovka Čechů uvízla na letišti v Burgasu

Češi zůstali na letišti v bulharském Burgasu

Skoro patnáct hodin na letišti v bulharském Burgasu. Tak dlouho musela čekat asi stovka Čechů na návrat domů z dovolené. Noční můra skončila v sobotu krátce po třetí odpoledne, kdy letadlo společnosti Smartwings dosedlo na letiště v Praze.

V ideálním případě by se turisté měli vracet z dovolené odpočatí, opálení a v dobré náladě, ale asi stovka Čechů si prožila pravý opak. Na letišti v Burgasu je čekala noční můra. „Ve 22:20 jsme měli odlétat z Burgasu. Všichni bychom chtěli domů. Je tady spousta malých dětí, které tady spí na zemi,“ popsala CNN Prima NEWS noční čekání z letiště cestující Marie Patočková.

ČTĚTE TAKÉ: Co dělat, když na dovolené v zahraničí ztratíte doklady? Jednejte okamžitě, radí úřady

Jak získat zpět peníze za zrušený let? Pomůžou banky, musíte ale splnit tři podmínky

Dostat zpátky peníze za odložený či zrušený let je mnohdy nadlidský úkol. Nespokojení cestovatelé nejčastěji narazí na nepřehledné reklamační formuláře, neochotný personál aerolinek či nekomunikující zákaznickou podporu. Situace, kdy selžou všechny pokusy získat peníze od leteckých společností, mohou překvapivě zachránit banky. Pokud zákazníci kupovali letenky platební kartou, pravděpodobně dostanou své finance zpátky, a to do měsíce. Je ale potřeba splnit několik podmínek.

Ale neodletěli. Naopak. Čekání se protahovalo na dlouhé hodiny. „Čas odletu linky QS55 z Burgasu do Prahy byl odložen z technických důvodů na letadle smluvního partnera. Jedná se o kanadskou leteckou společnost, kterou jsme si najali na posílení sezóny,“ vysvětlovala pro CNN Prima NEWS mluvčí letecké společnosti Smartwings Vladimíra Dufková.

Uvízlí Češi měli mít přislíbené ubytování, ale toho se v noci na sobotu nakonec nikdo z turistů nedočkal. „Slíbili nám hotel, že nás odvezou, ale nikdo nás doteď neodvezl. Jsou čtyři hodiny ráno,“ nechala se slyšet Češka. „Pro cestující jsme se snažili zajistit hotely. Bohužel ubytovací kapacity v Burgasu byly obsazené,“ uvedla Dufková.

Cestujícím nezbylo nic jiného než vytáhnout deky, nějaké oblečení a lehnout si na kovové sedačky nebo na tvrdou a nepohodlnou podlahu. Paní Patočková a s ní i další asi stovka cestujících musela strávit na letišti v Burgasu ještě celé sobotní dopoledne. Letadlo společnosti Smartwings odstartovalo kolem druhé po poledni místního času a v Praze dosedlo krátce po třetí.

„Jsem šťastná a chce se mi brečet, vůbec nevím co mám říct,“ nechala se po příletu slyšet Patočková, podle které byla na celé situaci nejhorší nevědomost. „Šlo o to, že jsme nebyli informovaní a že s námi strašně zacházeli zaměstnanci na bulharském letišti,“ dodala.

Cestující nyní mohou v rámci evropských norem zažádat o odškodné. Formulář najdou na webových stránkách Smartwings.

Tagy: