Konec kampaně na TikToku. Mladí influenceři pro vládu dělat nebudou, nesnesli kritiku

Influenceři Anna Šulcová a Jakub Gulab se nakonec nebudou podílet na mediální kampani vlády. Oznámili to na sociálních sítích, které měly být základem jejich akce. Šulcová s Gulabem své rozhodnutí ukončit spolupráci vysvětlují vlnou kritiky, která se na ně po zveřejnění jednoho z videí snesla.

Dvojice mladých influencerů se po sérii kritiky rozhodla kampaň pod hlavičkou Úřadu vlády nedělat. „Moc mě mrzí, jak se k tomu lidé postavili, a tak to nyní po negativních ohlasech odmítneme a peníze na nákup reklamního prostoru nebudou využity,“ napsala na sociální sítě Šulcová.

Podobně se k tomu staví i její kolega. „Když jsme viděli, co tahle nabídka pomoci způsobila, moc nás to mrzelo a rozhodli jsme se mediální podporu odmítnout a využijeme pouze organickou propagaci, peníze na nákup reklamního prostoru nebudou využity,“ informoval rovněž na sociálních sítích Gulab.

Tady je lustr, tam v těch oknech má pan premiér kancelář

Největší kritiku si vysloužili za video, ve kterém Šulcová s Gulabem představují prostory Strakovy akademie, tedy sídla vlády. Šulcová například ukazuje jeden z lustrů a Gulab se prochází zahradou, aby mohl divákům následně popsat, kde má okna premiér Andrej Babiš (ANO).

Poté, co se dostalo na sociální sítě, zprvu přes TikTok, snesla se na dvojici kritika z řad jejich fanoušků, ale i politiků. „Video tím obsahem nic neříká. Vůbec nenaplňuje cíl, který si s panem ministrem zdravotnictví dali,“ řekl v pořadu 360° Pavlíny Wolfové na CNN Prima NEWS předseda KDU-ČSL Marian Jurečka.

Podle Jurečky navíc tato forma kampaně nemíří na nejstarší a nejohroženější skupiny. Sociální sítě totiž využívá oproti mladým méně seniorů. Na samotné platformě TikTok je pak většina uživatelů nezletilá.

Půl milionu na kampaň

Na kampaň bylo původně vyčleněno 500 tisíc korun. Šulcová i Gulab tvrdí, že nešlo o peníze pro ně, ale na nákup reklamního prostoru. Sami žádný honorář podle svých slov za práci pro Úřad vlády dostat neměli.

Dvojice měla na sociálních sítích TikTok, YouTube a dalších prezentovat informace o očkování a dezinformacích a poskytovat prostor erudovaným vědcům. To skutečně alespoň krátce činila, zveřejnila například video s hlavním epidemiologem pražského Institutu experimentální a klinické medicíny (IKEM) Petrem Smejkalem, imunologem Zdeňkem Helem či epidemiologem a exministrem zdravotnictví Romanem Prymulou. Představila i současného šéfa resortu zdravotnictví Jana Blatného (za ANO).

Úřad vlády na konec dvojice krátce reagoval pod twitterovým příspěvkem Šulcové. „Aničko a Jakube, děkujeme. Mrzí nás to, ale věříme, že ta videa si lidé najdou i bez sponzorování. Jsou prostě skvělá,“ zní rozloučení Úřadu vlády na Twitteru.

Tagy: