Zvlněná dálnice
Konec jízdy jako na horské dráze. Na dřívější dálnici D47, nynější D1 za Ostravou směrem na Bohumín, byly konečně odstraněny hrboly. Kolem Ostravy se teď jezdí mnohem bezpečněji, stav ale podle řidičů stále není ideální.
Před dvaceti lety bývalý premiér Miloš Zeman poklepával na základní kámen dálnice D47. Před čtrnácti lety se na ní začaly objevovat první problémy a před deseti lety se celá věc dostala až k soudu. Ten ale letos rozhodl a dálnice se začala opravovat.
Většina soudních sporů ohledně hrbolaté dálnice skončila vítězstvím zadavatele zakázky, tedy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). „Končíme jednu z nejdůležitějších etap rekonstrukčních, respektive reklamovaných prací na dálnici, ke které jsme měli mnoho výhrad. Dílo jsme nepřevzali a naopak jsme se soudili,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Reklamační oprava dálnice D1 je u konce. Směrem z Polska na Ostravu jsou nové podkladní vrstvy, povrchy, mostní závěry, protihlukové stěny apod. Součástí opravy na účet zhotovitele byl prostor odpočívky Antošovice. pic.twitter.com/ZUAGaC6SrH
— ŘSD Moravskoslezský kraj (@RSD_MSlezsky) August 26, 2022
Spory budou ještě pokračovat
Soudních sporů bylo celkem šestnáct a ŘSD od odsouzených stran získalo více než 357 milionů korun. V rámci reklamace dálnice se ale neřešily jen známé vlny. „Byl odstraněn také nevhodný materiál z násypu hlavní trasy. Opravila se i reprofilace vozovky a byly odstraněny všechny nevhodné materiály,“ řekl k rekonstrukci Jiří Hlavatý, ředitel Úseku kontroly kvality staveb ŘSD.
Ne všechny soudní spory jsou ale u konce. „Z těch šestnácti zbývá dokončit dva velmi důležité. Ty se budou týkat úseku kolem kilometru 350, který je v naprostém technickém nepořádku,“ řekl Rýdl. Řidiči si tedy perfektní kondici ostravských dálnic zatím pochvalovat nemohou a na dokonale rovnou dálnici si budou muset ještě nějakou dobu počkat.