Zákaz předjíždění se kamionů platí na 145 kilometrech českých dálnic, policie by ho ale chtěla rozšířit na dalších více než 30 úseků. Ministerstvo dopravy a experti s tím souhlasí, jsou ale zásadně proti tomu, aby zákaz byl plošný.
Na vzájemné předjíždění se kamionů si často stěžují ostatní řidiči. „Tím, že významným způsobem naruší plynulost dopravy, vyvolávají samozřejmě reakce řidičů a mnohdy se bohužel kvůli tomu setkáváme s agresivními reakcemi,“ sdělil ředitel dopravní policie Jiří Zlý.
Kamiony se nesmějí vzájemně předjíždět zejména na příjezdech do velkých měst. Brzy by úseků s tímto zákazem mohlo být na českých dálnicích mnohem více než nyní. Policie a ministerstvo ale zatím nechtějí prozrazovat detaily, jednání jsou teprve na začátku.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Paradox modernizace na trati Praha–Brno: Cesta vlakem trvá déle, dráhy sklízí posměch
„Jedná se třeba o úseky, kde v minulosti v souvislosti se sněhovou pokrývkou nebo problematickými meteorologickými jevy došlo k nějakým nehodám nebo problémům,“ vysvětlil ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Je proti plošnému zákazu předjíždění kamionů, který platí třeba v sousedním Slovensku, a podobný názor mají i dopravní experti.
„Rozumné by bylo, kdyby byly spojené s nějakým časovým omezením. Zákaz předjíždění by měl platit v době, kdy je intenzivnější provoz, vázne plynulost dopravy a mohou vznikat nebezpečné situace. Nevidím důvod, aby se kamiony nemohly předjíždět třeba ve tři ráno,“ sdělil pro CNN Prima NEWS dopravní expert Roman Budský.
Podle ministra Kupky by některé další úseky dálnice mohly být dopravními značkami se zákazem předjíždění kamionů označeny už v letošním roce.