Ministr Kupka: V létě nás čekají uzavírky. Zdražovat dálnice chce podle rakouského vzoru

Ministr dopravy Martin Kupka (ODS)

Kupka k dálničním známkám i rozkopaným silnicím

Také během letošního léta nás čeká několik bolestivých silničních uzavírek, sdělil ve vysílání CNN Prima NEWS ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Podle něj je však toto dočasné nepohodlí nevyhnutelné, protože pokud by se silnice neopravovaly, přibývalo by stížností na špatný stav vozovek.

„Jedna uzavírka nás čeká na dálnici D46 mezi Vyškovem a Olomoucí, která by měla končit po prázdninách. Omezení bude také na dálnici D1 u Brna, kde rozšiřujeme stávající dálnici na šest pruhů. Tam se ale daří termín zkracovat,“ uvedl Kupka pro CNN Prima NEWS s tím, že práce probíhají z velké části v noci, aby byl dopad na motoristy co nejmenší. Přesto připustil, že zácpám, hlavně v případě nákladních vozidel, nelze vždy zabránit.

ČTĚTE TAKÉ: Jedno písmenko a tolik úsměvů. Zfušovaná dopravní značka pobavila lidi z Mohelnice

Kupka ale zmínil i pozitivní zprávy: „V letošním roce by se měly otevírat první úseky dokončených dálničních staveb. V průběhu léta otevřeme na dálnici D6 směrem z Prahy na Karlovy Vary další úsek u Krupé, a na konci roku pak například na D3 v jižních Čechách.“

Stížnosti na dálniční známky

Jednodenní dálniční známky začaly platit 1. března letošního roku a do dnešního dne si je koupilo 300 tisíc lidí. Okamžitě se však vyrojily stížnosti, že známka neplatí 24 hodin od času nákupu, ale pouze do půlnoci daného dne.

Kupka ve vysílání CNN Prima NEWS uvedl, že všechny připomínky ministerstvo dopravy stále vyhodnocuje. „Touto cestou se vydaly i další státy a i ty známky na delší časové období se rovněž počítají na kalendářní dny,“ vysvětlil a dodal, že cenový rozdíl mezi jednodenní a desetidenní známkou není tak velký.

Pokud jde o budoucí zdražování dálničních známek, ministerstvo dopravy hledalo inspiraci v Rakousku. „Cena se bude postupně zvyšovat, ale pouze o inflaci a o koeficient navýšení počtu kilometrů dálnic. Podobně je to v dalších státech Evropy i světa, protože s rozšiřováním dálniční sítě se zvyšuje objem služby, kterou stát poskytuje. S každým novým kilometrem dálničních úseků se také zvyšují náklady na jejich údržbu,“ vysvětlil Kupka.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Opravy Barrandovského mostu se nestihnou včas. Hřib podle opozičních zastupitelů selhal

Tagy:
uzavírky dálniční známky Martin Kupka uzavírka doprava dálnice ministerstvo dopravy úseky