V centru norské metropole Oslo v úterý vykolejila tramvaj a vjela skrz výlohu do obchodu s elektronikou. Zranění jsou podle policie celkem čtyři lidé, včetně řidiče tramvaje, uvedla norská média. Stav nikoho ze zraněných není vážný.
Tramvaj měla podle své obvyklé trasy na křižovatce zahnout doleva, místo toho ale velkou rychlostí pokračovala rovně, uvedli svědci. Řidič tramvaje podle policie nebyl pod vlivem alkoholu.
ČTĚTE TAKÉ: Při lyžování v Rakousku se těžce zranil 61letý Čech. Ve velké rychlosti dopadl na skalnatý svah
V době nehody bylo v tramvaji asi 20 cestujících, několik jich vystoupilo samo ještě před příjezdem záchranných složek. Příčiny nehody zajím nejsou známy, více by podle mluvčího dopravního podniku mohly napovědět záznamy přístrojů z tramvaje. Významné škody jsou nejen na tramvaji, ale také na zboží v obchodě, kam souprava vjela.
Obilnice Evropy plná jedů. Každý granát či zničený tank stupňují zkázu, říká ukrajinská ekoložka
Úrodné polnosti na Ukrajině už třetí rok kontaminují výbušniny nebo paliva a oleje ze zničené techniky. „Je to ekologická katastrofa,“ říká pro CNN Prima NEWS Olha Lyashchuk z respektované ukrajinské organizace Ecoclub. „Výbuchy dělostřeleckých granátů, raket nebo úniky kapalin ze zasažených tanků i dalších vojenských vozidel, to vše každý den násobí zkázu zemědělské půdy,“ popisuje plíživé zamořování evropské či světové obilnice, jak se Ukrajině přezdívalo před ruskou invazí. Nápravy škod budou podle ní trvat desetiletí, nebo spíše ještě mnohem déle.
Náraz tramvaje narušil statiku zasažené budovy, zdemoloval nejméně jeden nosný sloup. Všichni zaměstnanci z kanceláří v budově byli evakuováni a o dalším osudu domu rozhodnou statici. Do jejich verdiktu není možné tramvaj vyprostit.
Tramvaj stojí nadále napříč křižovatkou, zablokovala dopravu a na místě zasahují hasiči. Policie okolí místa nehody uzavřela a uvedla, že uzávěra bude pravděpodobně trvat delší dobu.
Tramvaj je ze série nových tramvají SL18, které byly uvedeny do provozu před šesti lety. Při jejich testování ani v dosavadním provozu nedošlo k žádným podobným nehodám. Tramvaje provozuje, stejně jako metro v Oslu, společnost Sporveien, podle níž má tato souprava, dlouhá 34 metrů, kapacitu 220 míst k sezení a prázdná váží 42,7 tuny. Do konce roku ji má nahradit nový model, napsal server Verdens Gang.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: V neratovické Spolaně poleptala muže kyselina. Vyslaný vrtulník nakonec odletěl s prázdnou