Letecká charterová společnost Buzz, dceřiná firma aerolinek Ryaniar, plánuje létat z Prahy do dovolenkových destinací. Letos na podzim chce spustit charterové lety na Kanárské ostrovy nebo do Maroka, od léta 2021 pak také do Řecka, Turecka, Španělska nebo Itálie. Jedná proto s tuzemskými cestovními kancelářemi.
Ryanair to oznámil na webu. Největším charterovým dopravcem v Česku jsou zatím Smartwings, které však nyní řeší problémy kvůli utlumení provozu během koronavirové krize.
„Čeští spotřebitelé a cestovní kanceláře nemusí mít příští léto obavy o volná místa na slunci. Buzz vede pokročilá jednání s klíčovými touroperátory a skupinou Ryanair, aby rozšířil své služby z Prahy o další destinace v Řecku, Turecku, Itálii, Španělsku, Portugalsku a severní Africe na léto 2021,“ uvedl generální ředitel Buzz Michal Kacmarczyk a poukázal na problémy jiných charterových dopravců.
Irský nízkonákladový dopravce Ryanair už v minulých týdnech avizoval, že by v případě krachu tuzemského Smartwings mohl nahradit jejich lety z Prahy. Společnost o rozšíření svého provozu z Prahy také jedná se zástupci letiště.
Skupina Smartwings, do níž patří dopravci Smartwings a České aerolinie (ČSA), loni na charterových linkách přepravila 2,7 milionu cestujících. V současnosti však řeší problémy spojené s koronavirovou krizí a zastavením provozu. Společnost v minulých týdnech uvedla, že potřebuje pomoc od státu, a to formou půjčky nebo garance za komerční úvěr, bez toho může i skončit. Zástupci vlády včetně premiéra Andreje Babiše (ANO) a ministra průmyslu, obchodu a dopravy Karla Havlíčka (za ANO) v uplynulých týdnech připustili možnost pomoci tuzemským aerolinkám, podle nich jde o strategický podnik. Ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) ovšem v neděli v pořadu Partie Terezie Tománkové na CNN Prima NEWS uvedla, že státní záruku pro dopravce nepodporuje. Případnou pomoc státu kritizovala i opozice nebo odbory, podle kterých o strategickou firmu nejde.
Buzz je polskou společností, která patří do skupiny Ryanair. Je jednou znejvětších charterových společností ve střední a východní Evropě. V případě expanze na český trh by tak rozšířila tuzemský provoz Ryanairu, který nyní z Česka provozuje více než tři desítky linek.