reklama

Marketingová soutěž EFFIE se vrátila před publikum. Kdo si odnesl cenu Grand Prix?

Vyhlášení výsledků nejvýznamnější marketingové soutěže EFFIE Awards Czech Republic se po roce opět uskutečnilo před publikem. Na slavnostním galavečeru, který se konal 24. listopadu, rozdali pořadatelé celkem 27 cen, a to ve čtrnácti soutěžních kategoriích včetně dvou speciálních ocenění a Grand Prix.

reklama

Z loňského předávání cen z obýváku se letošní předávání EFFIE přesunulo opět před publikum. Letos se akce uskutečnila ve studiu v pražských Strašnicích, kde CNN Prima NEWS natáčí pořady vlastní tvorby a speciály. Porota složená ze zástupců zadavatelů, komunikačních agentur, mediálních agentur, výzkumných agentur – členů sdružení SIMAR – a zástupkyně odborných médií vybírala vítěze celkem ve čtrnácti různých kategoriích.

Nejvíce umístění na stupních vítězů letos získala agentura Ogilvy, následovaná agenturou McCann Prague. Ogilvy z osmi nominací na shortlistu vytěžila pět medailí, McCann osm nominací proměnila ve čtyři umístění na stupních vítězů.

„Ročník 2021 měl druhý největší počet přihlášek v novodobé historii soutěže. Obecně musíme uznat, že byly velmi kvalitně zpracované a často se v nich objevoval důraz na sociální odpovědnost,“ komentuje výsledky soutěže Marek Hlavica, ředitel Asociace komunikačních médií (AKA), která je zároveň pořadatelem EFFIE.

Grand Prix Effie získala Ikea

Vyhlášeny byly také speciální ceny. Grand Prix EFFIE 2021 vyhlásila porota na místě. Odnesla si ji agentura TRIAD Advertising s kampaní Za bezpečný domov pro Ikea. „Letošní volba Grand Prix nebyla snadná. Všechny zlatem oceněné projekty, ze kterých porota Grand Prix vybírá, byly ambiciózní a provázely je prokazatelné výsledky,“ uvádí Hlavica.

V rámci letošní EFFIE byla udělena i cena SIMAR za nejlépe zdokumentované výsledky komunikace – „The Best of Data Performance”. Právě důkazy o efektivitě kampaní odlišují EFFIE od soutěží kreativity. Cenu získala práce agentury Media Age pro Masarykovu univerzitu za kampaň #MUNICHALLENGE a agentura Boomerang Communication, která pro Plzeňský Prazdroj vytvořila kampaň Radegast – Hořkost boří stereotypy. Tato kampaň brala rovněž první místo i v kategorii Nápoje.

Velký úspěch kampaní se společenským dopadem

Speciální Cenu Art Directors Clubu za mimořádný kreativní počin získala agentura TRIAD Advertising s kampaní pro IKEA – Za bezpečný domov. Ta byla úspěšná také v kategorii Sociální, ekologický, kulturní marketing. O první místo se v této kategorii dělila s iniciativou Cesta ven, která pomyslné zlato dostala za osvětovou národní kampaň na podporu očkování.

Za zmínku stojí, že kampaň vznikla spontánně jako reakce marketingové komunity na neschopnost vlády spustit včas profesionální kampaň. „Letos se jednalo o velmi silnou kategorii s kvalitními přihláškami a s nejlépe doloženými výsledky. To je velký posun, protože právě společensky prospěšné kampaně měly v minulosti problémy s prokazatelností dopadů,“ komentuje kategorii Hlavica.

Úspěšné byly kampaně vysokých škol i nová kategorie

Kampaně v kategorii Veřejné správy ovládly vysoké školy s cílem přilákat nové studenty. O první místo se dělila již výše zmíněná #MUNICHALLENGE a kampaň V hlavní roli strojař agentury Action Please, která lákala studenty Fakulty strojní VŠB-TUO.

První místo v mladé kategorii Sportovní marketing získala agentura McCann Prague s kampaní Chci pískat – náborovka rozhodčích s tahem na bránu, kterou zpracovala pro Fotbalovou asociaci České republiky. Ta samá kampaň brala také druhé místo v kategorii Aktivační marketing společně s kampaní #MUNICHALLENGE. Na druhém místě v kategorii Sportovní marketing se umístila AC Sparta Praha s kampaní Identita, co stojí za tetování! Sparta.

Tagy:
cena soutěž marketing IKEA předávání Galavečer EFFIE ogilvy Grand Prix McCann Prague

Hlavní zprávy

Syn zpěvačky, která zemřela na covid: Flegr byl omyl. Ale není divu, že jsem agresivní
360°

Syn zpěvačky, která zemřela na covid: Flegr byl omyl. Ale není divu, že jsem agresivní

Když došlo na lámání chleba, co se týče očkování si kolem sebe postavila tlustou zeď. Těmito slovy popsal v pořadu 360° smýšlení své matky Jan Rek, syn zpěvačky Hany Horké, která zemřela po prodělání koronaviru. Ve vysílání CNN Prima NEWS uvedl, že sama věřila v přírodu a schopnost těla odolávat. To její však nakonec selhalo, umělkyně o víkendu zemřela ve věku 57 let.

Olympiáda plná robotů. Sportovcům doručí jídlo i dezinfekci, pomohou jim s tréninkem

Blížící se olympijské hry v Pekingu mají být připraveny odrážet útoky covidu ještě více než loňský letní sportovní svátek v japonském Tokiu. Olympionici musí respektovat rozsáhlý a přísný manuál, který říká, co všechno v pandemické době smí, respektive spíše nesmí. A pro to, aby nákaza nezhatila olympijské sny a cíle, jsou čínští pořadatelé odhodláni udělat vše. Třeba do služby povolat roboty.

Tonga po výbuchu vulkánu čeká na humanitární pomoc. Lidé odklízí sopečný popel z letiště

Záchranné týmy na tichomořském souostroví Tonga usilovně pracují na odklizení vulkanického popela z přistávací dráhy mezinárodního letiště, aby mohla do země proudit humanitární pomoc poté, co na ostrovech způsobila rozsáhlé škody sobotní erupce sopky a následné tsunami. Katastrofa si podle dosavadních informací vyžádala čtyři oběti, uvedl zpravodajský server BBC News.

Babišovi se při jednání v Evropské unii smáli. Neměl věcné argumenty, tvrdí Prouza

Bývalému premiérovi Andreji Babišovi (ANO) se při jednání o Zelené dohodě na evropské půdě smáli. Neměl věcné argumenty, o něž jde především, nešetřil kritikou prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza na adresu expremiéra. V pořadu 360° na CNN Prima NEWS podotkl, že klíčové budou dopadové studie ke Green Dealu, na něž se bývalá vláda vykašlala.

Jako u blbejch na dvorku. Chaos už dosáhl vrcholu, kritizuje Neff vládní opatření

Komunikační chaos ministerstva zdravotnictví už dosáhl vrcholu. Je to jako „u blbejch na dvorku“, nešetřil kritikou na konto vládních opatření spisovatel Ondřej Neff v pořadu Co Čech, to politik na CNN Prima NEWS. Třebaže sám podporuje vakcinaci, nelíbí se mu, že vláda otálí se zrušením vyhlášky o povinném očkování. Komunikace ze strany ministra Vlastimila Válka (TOP 09) a jeho resortu není nejšťastnější ani podle dalších dvou hostů pořadu – exministra Romana Prymuly a bývalého politika Vítězslava Jandáka.

Princ Charles touží poznat Lilibet, přišel s gestem smíru. Harry ho ale zřejmě odmítne

Princ Charles, otec Harryho a Williama, miluje roli dědečka. Podle zdrojů z Buckinghamského paláce ho proto velmi trápí, že od června neměl možnost vidět svou vnučku Lilibet. Svého mladšího syna tak pozval i s manželkou Meghan a oběma dětmi k sobě domů do Británie. Podle britských médií je to velmi velkorysé gesto. Jeho mladší syn je ale na pochybách a kvůli problémům s ochrankou na území Británie zřejmě odmítne.

reklama

Domácí zpravodajství

Jandák se zastal Prymuly: Kdo vás odstřelil, komu jste vadil? Po vás nastal chaos

Jepičí život vakcinologa Romana Prymuly v čele ministerstva zdravotnictví byl způsoben tím, že někomu vadil, je přesvědčen bývalý politik a herec Vítězslav Jandák. V pořadu Co Čech, to politik dodal, že po Prymulově odchodu z resortu nastal „odborný chaos“, jelikož se vyrojily desítky expertů, kteří se najednou začali vyjadřovat k pandemii koronaviru. Prymula podotkl, že ho odchod z politiky příliš nemrzí, protože mu více vyhovuje pozice odborníka.

reklama