Méně plastových odpadů a více recyklace

Dokážete si představit Magnum bez čokolády? My ne.

Recyklace a odpovědnost vůči životnímu prostředí je v posledních letech důležitým tématem pro firmy i spotřebitele. Počet výrobců a značek zaměřených na udržitelné obaly se proto stále zvyšuje. Příklon k ekologickým materiálům urychlila i pandemie.

Magnum je první zmrzlina na trhu, jenž pro balení svých produktů využívá recyklovaný plast. Moderní proces recyklace zachovává kvalitu materiálu, kelímky na zmrzlinu lze tedy znovu zpracovat. Recyklovaný polypropylenový plast značka nejprve vyzkoušela v roce 2019 na španělském, belgickém a nizozemském trhu a nyní jej zavedla ve všech evropských zemích.

Podle americké agentury pro ochranu životního prostředí v roce 2018 prošlo recyklací pouhých 9 procent plastového odpadu. Snahy o ekologické řešení odpadů urychlila také pandemie koronaviru, během které domácnosti vyprodukovaly až o čtvrtinu vyšší množství komunálního odpadu. Zvýšila se například i spotřeba zmrzliny.

Problémem přitom není neochota lidí třídit plasty, ale pramení právě ze samotných výrobků. Jednorázové obaly často nejsou navrženy tak, aby byly součástí kruhového hospodářství neboli cirkulační ekonomiky. Proces komplikuje řada látek, včetně barviv, které se při výrobě používají.

„Plastový odpad je jednou z největších hrozeb, kterým naše planeta čelí. Jeho snížení je prioritou jak pro spotřebitele, tak pro podniky,“ vysvětluje značka Magnum, proč se zavázala používat inovativní technologii recyklace. Věří zároveň, že časem se budou recyklované plasty používat zcela běžně ve všech odvětvích.

Tento krok je součástí širšího celosvětového závazku společnosti Unilever v oblasti balení produktů. Plánuje používání panenského plastu snížit o polovinu tím, že do roku 2025 zredukuje využití plastových obalů o více než 100 000 tun a urychlí využívání recyklovaných plastů.

STORY: Magnum potěší smysly i planetu

Tagy: