reklama

Ministryně Dostálová: Jsme poučeni z krizového vývoje a lázeňské vouchery prodloužíme

Zatímco lázně praskají i díky státním poukázkám ve švech, ubytovací zařízení zejména ve větších městech bojují o přežití. Příjemci vládní pomoci si stěžují, že programy provází chaos. Ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová (za ANO) s tím ale nesouhlasí a spouští pro hoteliéry program COVID ubytování. „Plošná uzavírání provozů nechystáme,“ ujistila ve čtvrtečním vydání pořadu K věci Marie Bastlové na televizní stanici CNN Prima NEWS.

reklama

Klára Dostálová je přesvědčena, že kritika, která se snáší na systém lázeňských voucherů, je neoprávněná. Její resort prý před spuštěním programu COVID lázně jednal s asociací lázní a došel k závěru, že pomoc musí přijít rychle a podle zásady de minimis. A to z důvodu, aby se vydávání poukázek nezdržovalo nutností celý program notifikovat Evropskou komisí. „Nečekali jsme tak obrovský boom,“ přiznala Dostálová a dodala, že notifikace od Evropské komise je prakticky na cestě.

Záleží na lázních, jak si s vouchery hospodaří.

Některé lázně ovšem už počátkem července hlásily, že vouchery nepřijímají, protože mají naplněnou kapacitu. Podle ministryně pro místní rozvoj ale není všem dnům konec a vouchery bude možné přijímat i na období po hlavní sezoně, tedy v říjnu, listopadu a tak dále. „Chtěli jsme zacílit na celý lázeňský sektor a záleží pak už na lázních, jak si s vouchery hospodaří,“ odpověděla Klára Dostálová Marii Bastlové na dotaz, proč stát podporu nezacílil ještě více adresně. „Kdybychom to udělali, byli bychom kritizováni, proč jsme vybrali tyto lázně, a ne třeba Lázně Bělohrad,“ dodala šéfka resortu pro místní rozvoj.

Vyčerpáno je zatím 20 procent lázeňských poukázek

Zatím je však vyčerpáno asi jen 20 procent státních lázeňských poukázek. Ministryně Dostálová ale zdůraznila, že bude tlačit na to, aby se možnost čerpání voucherů prodloužila i do příštího roku, aby lidé mohli do lázní vyjet třeba i na jaře. Neuvažuje prý o tom, že by se podobné poukázky zavedly i pro ostatní ubytovací zařízení. „My jsme třeba měli signály, že na Lipně už mají plno,“ vysvětlila Dostálová. Pro hotely je nicméně připraven program COVID ubytování, v jehož rámci stát hoteliérům hradí až 70 procent nákladů spojených s provozem ubytovacích kapacit. „To lze navíc kombinovat s programem COVID nájemné nebo Antivirem,“ dodala ministryně.

Na otázku Marie Bastlové, zda má ministerstvo vypracovanou strategii pro případ opětovného masivního šíření nákazy, Klára Dostálová odpověděla, že nikoli a že takovou strategii její resort ani mít nemůže. „My můžeme jen reagovat na vývoj epidemiologické situace a na to, jaká opatření přijme ministerstvo zdravotnictví,“ vysvětlila. Ujistila také, že vláda už nemá v plánu přijímat plošná opatření, ale chce „jít jen po lokálních problémech“ s tím, že vláda je „poučena z krizového vývoje“.

Je nutné se orientovat na domácí turisty.

Ministerstvo pro místní rozvoj si je slovy jeho šéfky vědomé, že turistický ruch patří k nejvíce postiženým segmentům ekonomiky, a proto úřad chystá masivní kampaň na podporu domácího cestovního ruchu. Je totiž možné, že zahraniční turisté se do míst, kam běžně dříve cestovali, jen tak nevrátí. „Je proto nutné se orientovat na domácí turisty,“ dodala Dostálová, která rovněž přiznala, že chodí spát před půlnocí a vstává před šestou ráno.

K tématu

Rozhovor Marie Bastlové s Klárou Dostálovou si můžete poslechnout i jako podcast:

Všechny podcastové pořady CNN Prima NEWS najdete na SpotifyGoogle PodcastsApple PodcastsCastboxu a dalších platformách.

Další hlavní zprávy

reklama
Vláda z nás dělá voly, říká ekonom Sedláček. Poprvé za 30 let „ryjeme držkou v zemi“
Škola v přírodě jako boj proti koronaviru. Prymula podporuje oddělení dětí od rodičů
reklama
reklama
Hooligans: Odmítáme rozpoutání násilí po demonstraci. Střety vyprovokovala policie, tvrdí

Domácí

Domácí zpravodajství

Prahu 6 zdobí moderní Marie Terezie za 3,6 milionu. Můžete s ní i virtuálně otáčet
Vlci ztrácejí přirozenou plachost, útoků přibývá. Chovatel přišel za noc o 20 ovcí
Další články
reklama
reklama