V rámci talkshow amerického moderátora Jimmyho Kimmela se na obrazovkách objevila parodická reklama, ve které muž dává ženě k Valentýnu romantický dárek – dávku Pfizer vakcíny proti koronaviru. Humorná reklama slaví ve světě velký úspěch a řetězově se šíří po sociálních sítích.
Reklamní spot na první pohled působí, že ho skutečně stvořila farmaceutická společnost Pfizer. Ve skutečnosti je to ale parodie, kterou zosnoval tým celosvětově populární talkshow Jimmy Kimmel Live!
Spot provází ženský hlas, který navozuje valentýnskou atmosféru: „V tomto roce jí dejte tu jedinou věc, na kterou čeká – vakcínu na COVID-19 od Pfizeru. Nebuďte jen tak někým, buďte její protilátkou. Protože nejrychlejší cesta k jejímu srdci vede přes stříkačku. Naočkujte se láskou. Vakcínou od Pfizeru, která není nikde k dostání,“ zní v reklamě.
You only have one shot at the perfect gift… #ValentinesDay pic.twitter.com/GocYXZMG0q
— Jimmy Kimmel Live (@JimmyKimmelLive) February 11, 2021
Během videa se na scéně objeví zamilovaný pár. Muž předstoupí před ženu s luxusní krabičkou, skoro to působí, že ji chce požádat o ruku. Jenže po sejmutí vršku krabičky se zjeví něco vzácnějšího než zásnubní prsten. Dárková lahvička s vakcínou proti covidu od firmy Pfizer. Ženu netradiční dárek nadmíru potěší a vrhne se svému příteli kolem krku.
Humor versus striktní věda
Video, kterým poutá firma Pfizer na vakcínu ve skutečnosti, působí mnohem tísnivějším dojmem. Spot provází potemnělé záběry, na kterých vědci bádají v laboratořích a kde lékaři ošetřují své nemocné pacienty. Hlavní myšlenkou videa, které společnost publikovala na začátku ledna, je, že věda dokáže vyřešit každý problém.
„Věda se nikdy nevzdává. Stále si klade otázky. Věda je pokorná, nikdy neodpočívá. Věříme, že věda dokáže vyléčit každou nemoc. Věda nakonec zvítězí,“ říká hlas ve videu, přičemž poslední vteřiny spotu doprovází záběry na lahvičky, které se plní koronavirovou vakcínou.
Humorné spoty v souvislosti s koronavirovou vakcínou vznikaly i minulý rok. Například YouTube kanál Garahisarlıyın, který publikuje krátkometrážní snímky, zveřejnil video, na kterém lidé lízají jazykem tlačítka u bankomatu nebo ve výtahu. Snímek doprovází varování: „Když nenosíte roušku, tak můžete rovnou dělat i tohle. Nebuďte covidioti.“