Na Liberecku opravili přejezd, teď ho chtějí zrušit. Starosta mluví o absurditě a zoufalství

Výběr redakce
Opravili přejezd, teď ho chtějí zrušit. Starosta Nového Města pod Smrkem na Liberecku upozorňuje na dle jeho slov absurdní rozhodnutí Správy železnic. Ta se rozhodla kvůli úsporám zrušit přejezd v okrajové části města, místní obyvatele tím ale podle starosty staví do bezvýchodné situace.
„Navrhli objízdnou trasu, ta ale vede po úzkých cestách, kde budou mít problémy projet hasiči. Část cesty se v zimě neudržuje, jsou tam louky, kde hodně fouká, takže tam někdy bývá i metr sněhu,“ kroutí hlavou starosta Petr Černica. Připomíná, že před dvěma lety naopak Správa železnic přejezd opravila a město k tomu na žádost železničářů za milion opravilo cestu, která k němu vede. „Já to vůbec nechápu. Je pro mě záhada, že nikdo nepřijede a nepřesvědčí se na vlastní oči, jak to tu chodí,“ dodává.
ČTĚTE VÍCE: Hromadná nehoda u Rakvic na D2. Bouralo pět aut, na místě jsou zranění včetně dětí
Podle správy železnic je tohle křížení trati se silnicí málo využívané a železničářům se ho nevyplatí udržovat. „Prověřovat možnosti rušení vybraných přejezdů nám stejně jako příslušné správní postupy ukládají platné zákony,“ uvádí Jan Nevola, mluvčí Správy železnic. Ta plánuje vytrhat panely mezi kolejemi a nahradit je běžnými pražci, takže auta by tam už neprojela. To by ale nadělalo obrovské potíže třeba farmářům, kteří hospodaří v lokalitě za přejezdem.
„Máme tady farmu, musíme s technikou jezdit po okolí a jediná možnost pro nás je právě ten přejezd. Máme traktory, návěsy – třeba nahrabovač, když připojíme za traktor, jsme na dvanácti metrech a na té objízdné trase se mezi baráky nevytočíme, ukazuje farmář Petr Zeman techniku zaparkovanou v hale. Nikdo ze Správy železnic se ho prý nepřišel zeptat, co by pro něj zrušení přejezdu znamenalo.
Mluvčí Správy železnic tvrdí, že železničáři jen sondují, kde by bylo možné přejezdy zrušit, přestože v dopisu starostovi výslovně žádají zrušení, bez jakékoliv diskuse. „My jsme se postavili proti, nesouhlasíme. Odmítavé stanovisko nám teď přišlo i od dopravní policie, která situaci vidí stejně jako my,“ upozorňuje starosta Petr Černica. Správa železnic v loňském roce zrušila zhruba stovku přejezdů po celé České republice. „K loňskému roku bylo v Česku přes 7 600 přejezdů. Délka tratí je přes 9 300 kilometrů. Z toho vyplývá, že přejezd je na našich tratích zhruba každý jeden kilometr. I z tohoto důvodu stát usiluje o snížení počtu přejezdů tam, kde to dává smysl,“ vysvětluje mluvčí Nevola. V Novém Městě pod Smrkem to ale podle místních rozhodně smysl nedává.

Digitalizace stavebního řízení ani po roce nefunguje dobře. Brání to rozvoji, stěžují si města

Na jaké značky aut se zaměřují zloději? Statistiky odhalují i nejkradenější barvy

EXKLUZIVNĚ: Spolu po kauze bitcoin posiluje. Motoristé by se do Sněmovny těsně nedostali

Zelenější než Zelení a líbání prstenu EU: Skopeček a Schillerová se pohádali o povolenkách

Telefonování za volantem: Obrovské riziko, míní expert. Ve které zemi hrozí vysoké pokuty?

Skopeček ke Starostům: Zchlaďte hlavy a nenabíjejte opozici. STAN je směšný, míní Schillerová

Porsche se řítilo Německem rychlostí 321 km/h. Řidiči hrozí tučná pokuta

Drama na pražském letišti: Letadlo muselo nouzově přistát, členovi posádky bylo špatně

Nehoda kamionu a dvou aut zastavila dálnici D2 na Brněnsku. Na místě jsou zranění včetně dítěte