reklama

Na McDonald's míří žaloba. Černošský podnikatel ho viní z rasové diskriminace

Byron Allen viní McDonald’s z rasových stereotypů.
Zdroj: AP

Na americký fastfoodový řetězec McDonald’s se valí vlna kritiky. Mediální podnikatel Byron Allen ve čtvrtek korporaci zažaloval kvůli rasové diskriminaci. McDonald’s podle Allena nedostatečně inzeruje v médiích vlastněných lidmi tmavé pleti. Po společnosti žádá odškodné ve výši deseti miliard dolarů (zhruba 209 miliard korun), píše agentura Reuters.

reklama

Ve stížnosti Allen korporaci viní z rasových stereotypů a z toho, že odmítá inzerovat v mediálních a zábavních společnostech Entertainment Studios a Weather Group, jež Allen vlastní. McDonald’s tak podle něj porušuje federální a státní zákony o občanských právech.

K tématu

Lidé tmavé pleti představují 40 % zákazníků McDonald’s, přesto společnost v roce 2019 ze svého rozpočtu 1,6 miliard na reklamu v USA věnovala médiím vlastněným Afroameričany jen pět milionů dolarů, stěžuje si Allen.

„McDonald’s, stejně jako velká část dnešní korporátní Ameriky, veřejně prosazuje svůj závazek o rozmanitosti a začleněnosti, nejde ale o nic jiného než o prázdná slova,“ píše se v žalobě.

Reklama i v LGBTQ médiích

V ten samý den, kdy Allen stížnost podal, McDonald’s uvedl, že do roku 2024 zvýší své výdaje na národní reklamu u médií vlastněných Afroameričany ze dvou na pět procent a zároveň utratí více peněz na hispánských, asijsko-amerických, ženských a LGBTQ platformách.

„Společně s našimi majiteli a provozovateli jsme zdvojnásobili vztahy s rozmanitými partnery. Jakmile stížnost obdržíme, zkontrolujeme ji a náležitým způsobem odpovíme,“ reagovala společnost.

K podobným krokům byla letos v dubnu donucena také společnost General Motors Corp. Ta se zavázala, že bude více inzerovat v médiích vlastněných lidmi tmavé pleti poté, co Allen a další podnikatelé předložili celostránkové novinové reklamy, které automobilku obviňovaly z ignorování těchto médií.

Allen a několik dalších Afroamerických majitelů médií tak nyní v dopise vyzvali ředitele společnosti McDonald’s Chrise Kempczinskiho, aby médiím vlastněným lidmi tmavé pleti věnovala pět až patnáct procent svých reklamních a marketingových výdajů, uvádí web Deadline.

Fastfoodový řetězec McDonalds
Fastfoodový řetězec McDonalds
Zdroj: AP

Tagy: média McDonald's Afroameričané žaloba podnikatelé odškodné rasová diskriminace stereotypy Byron Allen
reklama
reklama

Další hlavní zprávy

Lidé

Kněz o Šafránkové: Byla naším světélkem. Do poslední chvíle se snažila přiblížit Ježíši

Kněz o Šafránkové: Byla naším světélkem. Do poslední chvíle se snažila přiblížit Ježíši

Libuše Šafránková byla šarmantní paní s hlubokou duší. Milovala svou rodinu a zvlášť v posledních letech jí velmi záleželo na přibližování se Bohu. Její úsměv mi zůstává v srdci. Těmito slovy vzpomínal na oblíbenou herečku františkánský kněz Jakub Sadílek v pořadu Radio Proglas 13+. Se Šafránkovu se několik let přátelil a poslední roky jí dělal zpovědníka.

Rána jak blázen, popisuje český brankář v NHL Vaněček úder blesku do trupu letadla
Mám obavy, že indickou mutaci koronaviru neudržíme na uzdě, připustil biochemik
Přistání aktivisty na Euru mohlo skončit smrtí. Snipeři byli připraveni muže zastřelit
Další rozvod v královské rodině. Konec favoritky i hrozba útěku
reklama
reklama
Summit Bidena a Putina: Strnulé úsměvy, pompézní konvoj a pořádné faux pas

Zahraničí

Domácí zpravodajství

Konec telefonních budek v Česku. 110 let sloužily, teď šla k zemi poslední
Není to nejostřejší tužka, urazil Novotný Jágra. Legenda vytáhla penál a hledala se
Sněžím a jsem down, psal si do deníku exšéf nemocnice. Za korupci jde Dbalý do vězení
Další články
reklama
reklama