Do Vánoc dokončíme D1. Němci se jezdí dívat, jak to děláme, chlubí se Ředitelství dálnic
Dálnice D1 bude dokončena ještě před Vánocemi. V pořadu Bezpečně na cestách na CNN Prima NEWS to uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Jan Rýdl. Doplnil, že při modernizaci se jezdili na využití betonové varianty na dálnici dívat jak Němci, tak Rakušané.
Ještě před Vánocemi se plně zprovozní historicky úplně poslední úsek dálnice D1 u Přerova. „Strašně se na to těším, stejně jako statisíce řidičů. Je to nějakých 12 kilometrů a skutečně bude D1 úplně kompletní, to znamená od Bohumína až do Prahy,“ popsal Rýdl.
ČTĚTE TAKÉ: Za volantem hlavně nespěchat, vyzval expert. Co poradil svátečním řidičům?
Dálnice je hotová podle norem, vybavená a zajištěná pro bezpečný provoz. „Je širší, lépe organizovaná například pro situace, kdy není plná průjezdnost. V případě například odstaveného kamionu nebo osobního auta není třeba uzavírat jeden jízdní pruh,“ přiblížil Rýdl.
Jako zajímavost zmínil, že na jejich práce se jezdili do Česka koukat i naši sousedé. „Když jsme dělali modernizaci D1, což byla de facto spíše stavba úplně nové dálnice na pozemku, tak právě Němci a Rakušané se k nám jezdili koukat, jak to děláme,“ zmínil expert. Doplnil, že je zajímalo jejich zvolení betonové varianty celého povrchu.
Právě dálnice D1 je dálnice s nejvyšším počtem nehod. Mezi lety 2010 až 2024 tam došlo podle Portálu nehod k 8 707 dopravním nehodám. Podle experta ale není důvodem místo, ale řidič. „Příčina sedí za volantem, není někde na asfaltu, betonu nebo mezi svodidly,“ uvedl Rýdl. Doplnil, že osobně si myslí, že za nehodami stojí hlavně telefony. „Problém jsou i moderní auta, která mají velké obrazovky na středovém panelu, který nabízí pomalu stejné funkce jako běžný počítač,“ popsal.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Mnohatunový kolos ve smyku. Řidiči autobusů trénovali kritické manévry, podívejte se na záběry.