
Další tragédie u Hradce Králové. V Labi se našla mrtvola, totožnost policisté zjišťují
Oprava auta po, byť větší, dopravní nehodě je rutinní záležitostí, jejíž řešení se zpravidla vejde do desítek, maximálně stovek tisíc korun. Ne tak u Bugatti. Na internetu se objevily inzeráty nabízející příďové komponenty nejrychlejšího modelu značky za ukrutných 8,9 milionu korun. No, nekupte to.
Blatníky, nárazníky, světlomety a mnohé další základní díly ze zaparkovaných aut se v Rusku čím dál tím častěji stávají obětí zlodějských gangů obchodujících s nedostatkovými součástkami. Státní duma chce podle deníku Izvestija tento problém vyřešit úřady řízenou demontáží dílů ze starých nebo havarovaných vozů a jejich restaurováním. Odborníci však varují před možným negativním vlivem na bezpečnost provozu.
Mercedes-Benz je od pradávna symbolem společenského statusu a čím dále na východ od našich hranic, tím víc. Ruští majitelé a řidiči vozů s trojcípou hvězdou na chladiči si ale teď budou muset dávat setsakramentský pozor, aby jim klíče od auta nespadly třeba do kanálu nebo je nezapomněli v nočním klubu. Potom by se totiž mohlo stát, že se do vozu dlouhé měsíce vůbec nedostanou, natož aby jím někam jeli.
Dopad západních sankcí na Rusko kvůli invazi na Ukrajině se začíná stále více projevovat. Podle posledních zpráv mají velký problém letecké společnosti, které ze zahraničí odebírají náhradní díly. Piloti tak mají nařízeno své stoje co nejméně opotřebovávat. Například tím, že nebudou tak prudce brzdit. Spořit se má také na palivu. Jenže i přes všechna pravidla se Rusko nejspíše dostane do fáze, že bez oprav to prostě nepůjde.
O trvanlivosti některých starších modelů aut se tradují až neuvěřitelné historky, český majitel klasického kombíku od Volva se pochlubil nájezdem se šesti nulami. Volvo V70 s naftovým motorem najezdilo i šest tisíc kilometrů měsíčně. Zažilo také nehody.
Téměř dvě desetiletí nechávala ruská stáj Kamaz na slavné dakarské rallye veškerou konkurenci daleko za sebou. V posledních dvou ročnících Dakaru obsadil Kamaz dokonce všechna pódiová umístění. Po agresi Ruské federace vůči Ukrajině se vše změnilo. Velmistr bojuje o přežití a reálně hrozí, že v ročníku 2023 se tovární tým na startu neobjeví.
Zatímco dnes tisíce nekompletních vozů Škoda rozesetých po odstavných plochách netrpělivě čekají na dodávku chybějících čipů, za socialismu se čekávalo i na mnohem větší součástky. Auta na nich ale přesto nebyla tak závislá jako dnes.
Česká armáda 32 let po pádu komunismu a 23 let od vstupu do NATO stále není plně modernizovaná. V některých případech dál využívá sovětskou techniku a neobejde se bez dodávek náhradních dílů z Ruska, což ji v určitých situacích může oslabit. V rozhovoru pro CNN Prima NEWS to říká někdejší náčelník generálního štábu Jiří Šedivý.
Spolu s Mazdou Cosmo Sport byla Toyota 2000GT v polovině šedesátých let minulého století prvním japonským pokusem o sportovní auto. Originální kupé inspirované evropskými vzory dosáhlo věčného věhlasu díky účinkování v jednom z dílů nepolapitelného agenta 007. Toyota se nyní rozhodla investovat do záchrany zbývajících přeživších exemplářů a znovu zahájila výrobu originálních náhradních dílů.