
Maříková o povolenkách: Pokud chce EU dávat pokuty, nemusíme peníze posílat. Ať nás vyhodí
Takřka dvě třetiny Čechů se domnívají, že zpřísnění regulace alkoholu je na místě. Největší podpory se dostává omezení reklamy na alkohol pouze na noční hodiny nebo zákazu propagace alkoholu na akcích pro mladistvé. Pro tyto kroky se vyjádřilo více než 70 procent dospělých. Vyplývá to z nového průzkumu think tanku Ministr zdraví, který realizovala agentura Behavio. Na druhé straně respondenty rozdělují opatření týkající se pravidelné valorizace spotřební daně či omezení nočního prodeje lihovin v obchodech.
Francouzští vědci zjistili, že nápoje ve skleněných lahvích obsahují výrazně více mikroplastů než ty v plastových či kovových obalech. Informovali o tom v tiskové zprávě. Hlavní problém je podle českých odborníků v uzávěrech, jak uvedli pro CNN Prima NEWS.
Káva – životabudič, nebo nezdravá závislost? Zatímco Finsko patří k největším konzumentům kávy na hlavu, Česká republika se pohybuje s průměrnou denní spotřebou 1,25 šálku na osobu kolem 20. místa na světě. O tomto nápoji koluje řada mýtů a pověr. Čtyři lékaři různých specializací proto představili zdravotní benefity, které z kávy člověk může mít – pokud se ovšem vyvaruje běžných chyb.
Ledovou tříšť lidé, zejména v létě, považují za ideální prostředek k tomu, jak se zchladit a ještě si pochutnat. Co však mnozí nevědí, je, že děti po její konzumaci mohou zkolabovat. Důvodem je látka glycerol, sloužící jako náhražka klasického cukru. Díky této bezbarvé kapalině navíc tříšť nezmrzne. Odborníci z Agentury pro potravinové standardy (FSA) v Británii s ohledem na nedávno vydanou studii mapující dopady užívání tříště u dětí varují rodiče před konzumací jejich ratolestmi.
Období tropických třicítek dorazilo do České republiky a s ním i spojená zdravotní rizika. Lidé by měli mít totiž na paměti, že vedro zabíjí. Jak se bezpečně ochladit, před čím se mít na pozoru a jak v případě kolapsu postupovat? To představili odborníci.
Tropické teploty vybízejí k osvěžení, a to i v podobě zmrzliny. Někteří preferují vaničku své oblíbené značky ze supermarketu, jiní si raději zajdou do cukrárny nebo ke stánku. Za vyhlášenou zmrzlinou jezdí lidé i zdaleka, třeba do Třince nebo Havířova.
Dětský organismus potřebuje mnoho tekutin a zejména pro kojence může být dehydratace smrtící. V pořadu Nový den na CNN Prima NEWS to řekl epidemiolog Roman Prymula. Podle něj je nejvhodnějším letním nápojem voda a alkohol či slazené tekutiny skýtají problémy.
Hnutí STAN ve svém novém programu do nadcházejících voleb slibuje zavedení daně na slazené nápoje. Starostové argumentují tím, že chtějí zdravější zemi a vybrané peníze se investují do výstavby sportovišť a cyklostezek. Studie Liberálního institutu ale varuje, že by opatření postihlo zejména nízkopříjmové občany, kterým by zdražila nápoje. Příklady ze zahraničí navíc ukazují, že státy od této daně spíše ustupují.
Po loňské premiéře si i letos mohli návštěvníci Rock for People v Hradci Králové vychutnat ryze nealkoholické koktejly v Toyota zóně. V případě 30. ročníku jednoho z největších festivalů však i nabídka nápojů doznala určitých změn. „Nealkoholická vína loni příliš nešla, proto jsme se domluvili, že to letos změníme,“ sdělil pro CNN Prima NEWS marketingový ředitel Michal Velička. Toyota zóna však není jen o nápojích, ale také o udržitelnosti, relaxu a zábavě – místu, kde se lidé setkávají.
Je to sotva pár týdnů, co pražský The Monkey Bar představil nové tapas menu, které hosty bere na kulinářskou výpravu po čtyřech světadílech, na nichž žijí opice. Šéfkuchař Jakub Vyškovský tak následoval úspěšný koncept, kterého se již potřetí v řadě drží barový tým. Nejnovější „opičí“ koktejlová sestava, jež staví na odiv zajímavé ingredience daných kontinentů, bude mít oficiální premiéru 14. června na Světový den ginu.
Již potřetí je české zastoupení automobilky Toyota hlavním partnerem pro mobilitu festivalu Rock for People. Ten se tradičně uskuteční v hradeckém Parku 360 od 11. do 15. června. Společným jmenovatelem značek je tradičně důraz na ekologii a udržitelnost. Toyota se tentokrát zaměří zejména na propagaci plug-in hybridních modelů a poskytne flotilu nízkoemisních vozů, které tradičně slouží pro zázemí festivalu i dopravu kapel a hostů. V Toyota zóně na festivalu najdou návštěvníci, stejně jako loni, i nealko bar.
Bonvivant´s. Propojení sofistikovaného koktejlu, kvalitní konverzace se šarmantními barmany a hlavně – místo, kde se tak trochu ztratíte v čase. Tedy… vrátíte. Jak to v sofistikovaném podniku vypadá? Podívejte se v reportáži projektu Za barem.