Rusové nahrazují další oblíbený podnik. Otevírá ho známý rapper, představil bizarní logo

Jen krátce poté, co přišlo Rusko s náhražkou řetězce McDonald’s s názvem Chutně a tečka, představili hvězdný rapper Timati společně s restauratérem Antonem Pinskim koncept nové náhražky kavárenského řetězce Starbucks. První pobočka se otevřela v Moskvě a nese název Stars Coffee. Podnikatelé během otevření hovořili o perspektivách sítě, mezi prvotní plány patří spuštění mobilní aplikace.

Místo mořské panny, která byla ochrannou známkou Starbucksu, se nyní logo nové sítě chlubí dívkou, která vypadá prakticky totožně, avšak má na sobě tradiční ruskou pokrývku hlavy kokošník. Kolem ní jsou hvězdy a logo je kulaté. Při otevření první provozovny Timati vysvětlil, že se rozhodli zachovat tvar a obecné rysy loga, aby lidi věděli, oč se jedná. Na vývoji značky se podíleli designeři z celého Ruska – rapper již dříve vyhlásil soutěž na svých sociálních sítích. Název byl vybrán na základě výsledků hlasování, dodal umělec.

Partneři odkoupili 130 bývalých provozoven Starbucksu: 90 v Moskvě, 15 v Petrohradu, 15 dalších v různých regionech. Do konce srpna se v hlavním městě a Petrohradu otevře dalších 10 kaváren a poté mají podnikatelé v úmyslu otevírat dvě až čtyři pobočky denně, vysvětlil Pinskij.

Zároveň dodal, že provozovnyy Stars Coffee nabídly práci všem zaměstnancům, kteří předtím působili ve Starbucksu. Asi 80 procent z nich s přechodem k nové síti souhlasilo. O bližších plánech do budoucna však podnikatelé mluvit odmítli. „Nějaké jsou,“ poznamenal Timati.

Ceny v nabídce zůstanou stejné jako v původním řetězci, dodali partneři. Káva se bude dovážet z Latinské Ameriky a Afriky. Nezmizí ani tradice umisťování jmen zákazníků na kelímky – při otevření slíbili, že budou tištěná, nikoli ručně.

V červenci Starbucks oznámil, že zkoumá také možnosti prodeje svých aktivit v Británii, kde čelí stále tvrdší konkurenci a měnícím se zvyklostem zákazníků. Formální proces prodeje ale firma zatím nezahájila.

Chutně a tečka

Nejde o první náhražku oblíbeného řetězce v Rusku. V Moskvě a okolí se začátkem června znovu otevřelo prvních 15 bývalých restaurací řetězce McDonald’s. Mají jiného majitele a nesou nový název Vkusno a točka (Chutně a tečka). Společnost McDonald’s v květnu oznámila, že se kvůli válce na Ukrajině z Ruska stahuje. Do pěti až šesti let plánují mít Rusové tisícovku restaurací po celé zemi.

Restaurace zákazníkům nabídnou přejmenované hamburgery. Zprvu v nich nemají být k dispozici všechna menu, protože jsou potíže s logistikou a balením, uvedl podle webu EurAsia Daily generální ředitel přejmenovaného řetězce v Rusku Oleg Parojev. V nabídce tak není například hamburger Big Mac či dezert McFlurry, místo nich ale nabízí jejich firma náhražky. Hledá také nového dodavatele nealkoholických nápojů, protože má omezené zásoby Coca-Coly.

Tagy: