Nejlepší marketingová kampaň: Reakce na předražený e-shop pro dálniční známky

Soutěž EFFIE o nejefektivnější marketingové kampaně roku 2020 zná své vítěze. Grand Prix obdržel projekt #znamkamarada, který propagoval víkendový hackathon na e-shop pro dálniční známky. Upozornil mimo jiné na neefektivitu státní správy.

Šlo o iniciativu Tomáše Vondráčka v reakci na předražená řešení státních institucí. Pro agenturu Actum kampaň zajistila WMC Grey. Počin byl oceněn ještě zlatem v kategorii Sociální, ekologický, kulturní marketing.

Předávání cen probíhalo prostřednictvím on-line přenosu z obýváku, odkud výsledky vyhlásil ředitel Asociace komunikačních agentur (AKA) Marek Hlavica se svou maminkou, herečkou a spisovatelkou Ivankou Devátou.

Stejně jako loni byla partnerem EFFIE televize Prima, jejíž generální ředitel Marek Singer předával Grand Prix. K vítězi letošního ročníku Singer uvedl: „Hackathon spustil až nečekanou reakci a vyburcoval spoustu dobrovolníků, aby zadarmo vytvořili alternativní řešení, které by jinak stálo daňové poplatníky 400 milionů korun.“

V době stamiliardových schodků státních rozpočtů podle Singera hackathon přesvědčil lidi, že mají moc ovlivnit kroky státní správy, které se jim nelíbí. „Proto nejspíš oslovil i rozhodující většinu poroty natolik, že mu udělila Grand Prix,“ dodal generální ředitel FTV Prima.

V rámci soutěže bylo uděleno devět zlatých, 10 stříbrných a 14 bronzových ocenění. Po dvou zlatech získaly společnosti WMC Grey, McCann Prague a Ogilvy, zlato dostaly také Boomerang, VCCP a VMLY&R.

Tagy:
reklama FTV Prima marketing kampaň Marek Singer e-shop zlatá medaile Prima e-shopy internetový obchod Marek Hlavica EFFIE Tomáš Vondráček hackathon #znamkamarada Actum WMC Grey Grand Prix TV Prima Ivanka Devátá dálniční poplatek Ogilvy