Nejprodávanější Mercedes přijíždí v elektrické verzi. Urazí přes 700 kilometrů
Oblíbené SUV Mercedes-Benz GLC se dočkalo své ryze elektrické verze. Ta stojí na zcela nové platformě MB.EA, která byla vyvinuta pro elektromobily střední velikosti a vozu propůjčuje větší rozměry i prostornost. Sami jsme se o tom přesvědčili během prezentace v pražském Karlíně.
Německou novinku snadno rozeznáte od spalovací varianty a rozhodně bude vyčnívat i mezi ostatními vozy na silnici. Prozrazuje ji totiž masivní maska chladiče, jež je podsvícená stejně jako logo automobilky a nabízí různé světelné animace pomocí 942 světelných bodů. Stylem má odkazovat na mercedesy šedesátých let, kdy příď určovala charakter celého vozu a právě na ni směřovala většina designerské pozornosti.
K TÉMATU: Hybrid s dojezdem delším než naftové auto. Česko přivítalo další čínskou značku
Boční silueta má podobný styl jako klasické GLC, ovšem s o něco dynamičtější zadní částí. Nejvíce je to patrné právě v prezentované červené metalíze s kontrastními černými doplňky. Povedla se i samotná záď, obzvláště díky zadním světlometům ve tvaru trojcípé hvězdy. Celkově je modernější, uhlazenější a vykrojený nárazník jí dodává sportovní šmrnc.
Vůbec poprvé u německé automobilky
Uvnitř se chlubí dosud největším displejem, jaký kdy automobilka ve svých vozech použila. Nazývá se MBUX Hyperscreen a má úhlopříčku neuvěřitelných 99,3 centimetru. Někdo může namítnout, že byl použit už v modelu EQS, nicméně tam šlo o tři spojené obrazovky. Běží na vlastním softwaru MB.OS s umělou inteligencí a dokáže zpracovat až 254 bilionů operací za sekundu.
Interiér je díky rozměrnému displeji futuristický, což ještě podtrhuje ambientní osvětlení palubní desky i středového panelu včetně výdechů klimatizace. Nemalou měrou tomu přispívá také panoramatická střecha s elektronicky řízenou propustností. Ta se zároveň dokáže v noci proměnit v hvězdné nebe.
Interiér německé novinky je velmi futuristický. Vděčí za to hlavně displeji přes celou šířku palubní desky. Zdroj: Martin Lankaš
Mercedes nabízí pro nové GLC EQ široké spektrum čalounění od syntetické hladké kůže přes velur až po perforovanou přírodní kůži, a to celkem ve třech barevných provedeních. Sedadla jsou ve standardu elektricky nastavitelná i vyhřívaná a za příplatek nabídnou také masážní funkci.
Prostornější než klasická verze
Mercedes-Benz GLC EQ je s délkou 4,85 metru protáhlejší oproti spalovací verzi o zhruba 13 centimetrů, má o osm čísel prodloužený rozvor a vedle toho je nepatrně širší. S objemem kufru 570 litrů sice ztrácí rovných 50 litrů, nicméně v porovnání s plug-in hybridem je na tom naopak výrazně lépe. A po sklopení zadní řady sedadel se dostane na 1740 litrů, čímž překonává i svého sourozence s konvenčními motory o rovných sto litrů.
K tomu je potřeba připočíst ještě odkládací místo pod přední kapotou, takzvaný frunk. Poskytuje dalších 128 litrů a převážně bude sloužit pro umístění nabíjecích kabelů či menšího zavazadla. Je osvětlený a zajímavostí je jeho otevírání. Stačí totiž zatlačit na logo na kapotě a ta se odjistí. Velmi praktické.
Větší rozměry vozu se mimo jiné projevily i v kabině, a to především v podélné prostornosti, kde podle našeho měření přidává zhruba pět centimetrů. Posádka tak má více místa na nohy, ostatní parametry však zůstaly téměř shodné. Na porovnání se můžete podívat zde.
Zatím s jedinou motorizací
Nové GLC EQ se na český trh dostane až v polovině příštího roku, nicméně už nyní je možné model objednávat skrze konfigurátor. Zatím tam najdete pouze jedinou motorizaci, později se ovšem nabídka rozroste také o dostupnější verze. Momentálně je k mání elektromotor 400 4MATIC, za nějž si Mercedes účtuje 1 778 700 Kč.
Čtěte také
Oplývá výkonem 489 koní a točivým momentem 800 Nm, díky čemuž pokoří stovku za 4,3 vteřiny. Mimo to dovoluje táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 2,4 tuny. Maximální rychlost je omezena na 210 km/h a na jedno nabití zvládne přes sedm set kilometrů. Pojí se totiž s akumulátorem o kapacitě 94 kWh s 800voltovou architekturou, která umožňuje nabíjet výkonem až 330 kW. Podle dostupných dat stačí zhruba dvacet minut u nabíjecí stanice, aby se baterie nabila na 80 procent.
Ve standardu nabídne vedle zmiňovaných elektricky nastavitelných sedadel a panoramatické střechy také 19palcová litá kola, zatmavená okna, LED světlomety nebo třeba dvouzónovou klimatizaci. Součástí jsou elektricky ovládané páté dveře či bezdrátové nabíjení mobilního telefonu a samozřejmostí je i řada bezpečnostních asistentů včetně adaptivního tempomatu a parkovací kamery. Výhodou je rovněž obousměrné nabíjení, které se dá využít jako zdroj pro napájení různých elektrických zařízení.
Kompletní ceník včetně technických dat si můžete prohlédnout zde.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Stočený tachometr má až třetina ojetých aut. Opozice chce zavést kontrolu ihned po nákupu