Vážně nemocný Jaromír Jágr: Skolil ho covid, pak černý kašel. Už měsíc se neobjevil na ledě
Nissan Leaf
Výpis příspěvků ke štítku „Nissan Leaf“
Deset let starý elektromobil ujel málo už jako nový. Ojetý se sotva dokodrcá pro rohlíky
Alfou a omegou všech technických parametrů elektromobilů je jejich dojezd. Zatímco nové modely na elektřinu jsou na jedno nabití nezřídka schopny překonat i více než pětisetkilometrovou vzdálenost, starší typy mají někdy problémy i s pětinovou porcí, nehledě na delší dobu nabíjení. Britský novinář si koupil deset let starý elektrický Nissan Leaf, aby zjistil, jak se s jedním z pionýrů mezi elektromobily žije v praxi.
Elektromobily už využívají i pohřebáci. Kvůli tichému chodu i emisním zákazům
Nizozemský výrobce využil neoddiskutovatelnou výhodu elektromobilu a upravil jej na pohřební vůz. Tichý chod a nulové emise přestavěné Tesly přispívají k dokonalé důstojnosti posledního rozloučení. V západní Evropě totiž řeší mimo jiné i omezení přístupu aut se starším spalovacím motorem do center některých měst, kde bývají nezřídka umístěny hřbitovy, pohřební ústavy i krematoria.
Stanou se elektromobily za pár let elektroodpadem? Ty starší nejspíše ano
Podle různých zaručených zpráv jsou elektromobily drahé jednorázovky, které se budou muset vyměňovat stejně často, jako nyní nahrazujeme chytré telefony, digitální fotoaparáty nebo notebooky. Hlavním problémem mají být drahé a málo odolné baterie, které se nevyplatí vyměňovat nebo udržovat.
Pozor na nákup ojetých elektromobilů: Vyhněte se nejstarším a nejlevnějším
Při enormních cenách nových aut a paliv se čím dál více lidí ohlíží po elektrických ojetinách. Věcí, na které je potřeba dát si při koupi elektromobilu z druhé ruky pozor, je ale celá řada. Riziko, že se hezky vypadající, ale letitý vůz do zásuvky stane kasičkou, která skoro nikam nedojede, je obrovské.
Elektromobily v mrazu: Jak se dostat domů, když dojezd mizí po desítkách kilometrů
Zůstat s nepojízdným autem stát v mrazu kdesi v nehostinné pustině je noční můrou všech řidičů. Mnohem akutněji se však tato hrozba týká elektromobilistů, kteřé si špatně spočítají, kde musí nabíjet, nebo je dostihnou nepředvídatelné okolnosti. I s elektromobilem se ale ještě dá nějaký ten kilometřík uspořit.
Český internetový obchod prodává historickou jugoslávskou Zastavu na baterky
Už dříve začal internetový obchod Alza nabízet řadu elektromobilů, jako jsou BMW i3s, Jaguar I-PACE nebo třeba Nissan Leaf. Nyní však přišel s něčím jedinečným. Na svém serveru začal prodávat slavné veterány s čistě elektrickým pohonem. Zatímco vzhled vozů zůstal takřka beze změn, technika prošla radikálními proměnami. Ceny startují na částce 639 900 Kč.
Brutální Lamborghini vyměnil za všední elektromobil. Hvězdný fotbalista chce jít příkladem
Fotbalisté mají obecně docela podobný vkus, tedy alespoň co se automobilů týče. Většinou si pořizují sportovní či luxusní vozy se silným motorem a hodně vysokou pořizovací cenou. Obzvláště populární jsou mezi hráči modely jako Bentley Continental GT, Range Rover nebo třeba Lamborghini Urus. Obdobného trendu se dlouhá léta držel i špičkový belgický fotbalista Eden Hazard, jenže teď zcela otočil. Z milionových aut totiž přesedlal do nejprodávanějšího elektromobilu na světě, Nissanu Leaf.
Jsem schopný zlevnit výrobu baterií do elektromobilů o 90 procent, tvrdí japonský expert
Japonský konstruktér komerčně úspěšného Nissanu Leaf Hideaki Horie tvrdí, že našel řešení, jak zlevnit akumulátory pro elektromobily. Ty prý k dokonalosti nepotřebují nic víc než levné baterie. Ty současné jim cenou brání konkurovat autům s klasickým pohonem.