Nová čínská SUV chtějí dobýt český trh. Lákají na bohatý standard a nízkou cenu
Než začnete číst Co byste měli vědět, než začnete číst
Čínská automobilka Chery vstupuje na český trh s trojicí SUV.
Ve své domovině patří společnost k nejúspěšnějším výrobcům aut.
Nejlevnější model Tiggo 4 startuje na 600 tisících korunách.
Jaké jsou rozdíly v motorizacích a výbavách jednotlivých modelů?
Nová čínská SUV chtějí dobýt český trh. Lákají na bohatý standard a nízkou cenu

Chery Tiggo 4 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 4 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 4 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 4 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 4 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 4 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 4 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 4 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 4 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 7 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 7 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 7 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 7 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 7 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 7 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 7 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 7 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 7 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 7 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 8 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 8 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 8 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 8 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 8 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 8 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 8 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 8 Zdroj: Martin Lankaš

Chery Tiggo 8 Zdroj: Martin Lankaš

Automobilka Chery oficiálně vstoupila na český trh a vzala s sebou hned tři rodinná SUV. Ta mají oslovit zákazníky skrze bohatou výbavu a nízkou pořizovací cenu. Po Omodě a Jaecoo je to letos třetí značka čínského koncernu, která chce uspět i u nás. Ve své domovině patří společnost Chery k nejúspěšnějším výrobcům automobilů a zároveň k největším vývozcům čínských vozů.
Ceny začínají na necelých 600 tisících korunách, a to díky modelu Tiggo 4. Kompaktní SUV měří na délku lehce přes 4,3 metru, do šířky má 1,83 metru a ve výšce se dostává mírně nad 1,6 m. To odpovídá rozměrům například Dacie Duster či Hyundai Kona. Ve vnitřní prostornosti za nimi ovšem zaostává a platí to i o objemu kufru, který činí 430 litrů. Po sklopení zadní řady se dostává pod silně podprůměrnou hodnotu 1 100 litrů. Porovnání zmíněných modelů najdete zde.
K TÉMATU: Na českém trhu se chce prosadit další čínská automobilka. Nabídne tři levná SUV
Na výběr má pouze jedinou motorizaci – hybridní patnáctistovku o výkonu 120 kW a maximálním točivém momentu 210 Nm. Pyšní se solidní dynamikou, kdy se z nuly na sto kilometrů v hodině dostane pod devět vteřin. Předností má být ovšem spotřeba. Podle výrobce činí 5,4 litru, což v porovnání s konkurenčními hybridními motory je spíše průměrný výsledek.
K dispozici je jediná výbava, nicméně s bohatým standardem. V základu obsahuje vedle bezpečnostních asistentů také kola z lehké slitiny, zadní parkovací senzory včetně kamery, duální displej o celkové úhlopříčce 24,6 palce a nechybí ani bezklíčový systém, dvouzónová klimatizace či LED světlomety.
Nabídne pohon všech kol
Větší sourozenec Chery Tiggo 7 má o něco rozmanitější výběr. Rodinné SUV s délkou čtyři a půl metru už nabídne i solidní objem kufru. Se vzpřímenou zadní řadou se dostává na rovných pět set litrů a po sklopení pojme náklad o objemu až 1 369 litrů. Vnitřní prostornost kabiny se liší ovšem jen o pár čísel.
Naopak výrazně odlišnější je výběr motorizací. Tiggo 7 spoléhá na přeplňovanou šestnáctistovku a jako jediný model od čínské automobilky je k dostání také s pohonem všech kol. Benzinový čtyřválec dosahuje maximálního výkonu 108 kW a točivého momentu 275 Nm, díky čemuž zvládne sprint z nuly na sto za 9,4 vteřiny.
Varianta do zásuvky to stihne o více než vteřinu rychleji. Kombinace zážehové patnáctistovky a elektromotoru má také téměř dvojnásobný výkon. S akumulátorem o kapacitě 18,3 kWh dokáže ujet čistě na elektřinu až 90 kilometrů a s průměrnou spotřebou kolem šesti litrů by mělo SUV zvládnout na jeden zátah až 1 200 kilometrů.

Interiér modelu Chery Tiggo 7 působí velmi elegantně a moderně. Zdroj: Martin Lankaš
Ryze spalovací motor s pohonem přední nápravy je k dostání od 699 000 korun v nejnižší úrovni Comfort či v bohatší specifikaci Luxury za příplatek dalších 50 tisíc. Nad rámec standardu ovšem dostanete vyhřívaná a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, panoramatickou kameru se zobrazením situace pod koly a přidává také kožené čalounění, vyhřívaná přední sedadla, bezdrátové nabíjení telefonu nebo také elektricky ovládané sedadlo spolujezdce a prémiový audiosystém Sony.
Pro pohon všech kol a plug-in hybrid je tu verze Unique za 869 a 899 tisíc korun. Obsahuje navíc head-up displej, samozřejmostí je i panoramatické střešní okno, elektricky ovládané páté dveře nebo třeba ventilovaná přední sedadla. Kompletní ceník Chery Tiggo 7 si můžete prohlédnout zde.
Omezenější výběr výbav
Vrcholem nabídky je pak sedmimístné SUV Chery Tiggo 8. Oproti svému menšímu kolegovi je protáhlejší o sedmnáct centimetrů a má rovněž o čtyři centimetry delší rozvor. Na vnitřní prostornosti to ovšem není nijak výrazně znát. Místa na nohy mají prakticky stejně, nijak se neliší ani v šířce, pouze Tiggo 7 nabídne větší výšku pro cestující vzadu.
Nevýhodou je také chybějící pohon všech kol, zde totiž dávají přednost třetí řadě sedadel, která je součástí standardu. Nabídka motorů je jinak stejná, nicméně k dostání jsou pouze v jediné výbavě Unique. Ta však nabídne ještě o trochu více luxusu a obsahuje navíc vyhřívaná zadní sedadla, prémiový audiosystém s až 12 reproduktory a také vyhřívání čelního skla i volantu.
Za přeplňovanou jedna-šestku si automobilka účtuje 899 000 korun a s plug-in hybridem se dostává přes milion. Kompletní ceník Chery Tiggo 8 si prohlédněte zde.
Související články
