Očekávaný sportovní elektromobil Škoda Enyaq RS po faceliftu se konečně představuje, ale technicky bohužel nepřináší nic nového. Elektrická čtyřkolka o 340 koních je stejně silná jako výchozí model, a dokonce ani nepřekonává menší Elroq RS.
Když letos na jaře na evropské silnice vyjela nová faceliftovaná Škoda Enyaq, značka ji nejprve uvedla bez vrcholného sportovního modelu RS. Ve Škodovce dali přednost menšímu rychlému Elroqu RS a většího sourozence uvádějí až dnes. Elektromobil Škoda Enyaq RS přitom staví na starých známých základech jako původní varianta před letošní modernizací.
Není silnější ani rychlejší než Elroq RS
Bohužel, nejmodernější technika Škody Enyaq RS je malým zklamáním, protože jako vlajkový model sportovní řady RS není výkonnější ani rychlejší než menší Škoda Elroq RS. U obou modelů jsou parametry úplně stejné, protože Elroq RS i Enyaq RS disponují elektrickým pohonem všech kol se dvěma elektromotory se systémovým kombinovaným výkonem 250 kW (340 koní). Ten odpovídá hodnotám, jaké měl Enyaq RS už před faceliftem.
ČTĚTE TAKÉ: Malá elektrická Škoda RS je tady: Sportovní Elroq je nejlépe zrychlující škodovkou
Česká značka uvádí, že Elroq RS a Enyaq RS jsou nejrychleji akcelerujícími produkčními modely Škody – z 0 na 100 km/h to zvládnou za 5,4 sekundy. Maximální rychlost obou modelů dosahuje 180 km/h. Je škoda, že se automobilka nepokusila o větší technické odlišení většího a dražšího Enyaqu RS, protože takto v menším Elroqu dostanete úplně to samé, a navíc za příznivější peníze. Na představení cen si sice musíme ještě počkat, ale novinka bude pochopitelně dražší.
Elroq RS i Enyaq RS zakládají na moderní elektrické architektuře MEB s vysokonapěťovým lithium-iontovým akumulátorem s celkovou kapacitou 84 kWh (využitelná kapacita je 79 kWh) a oba podporují dobíjení nejvyšším nabíjecím výkonem 185 kW. Na stejnosměrných „rychlonabíječkách“ typu DC se tak nabijí z 10 na 80 procent kapacity za pouhých 26 minut. Při nabíjení střídavým proudem AC o nabíjecím výkonu 11 kW se baterie nabije z 0 na 100 procent za osm a půl hodiny.
Škoda uvádí, že celkovou dynamiku modelu vylepšila hlavně přepracováním sportovnějšího podvozku s novou optimalizací tlumičů i progresivního řízení. Na seznamu příplatkové výbavy nechybí ani adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control) se širokou škálou nastavení od měkkého komfortního režimu po výrazně tužší sportovní zážitek.
Novinka bude dostupná v obou karosářských variantách – Enyaq RS a Enyaq Coupé RS. Automobilka uvádí, že standardní SUV slibuje čistě elektrický dojezd přesahující 550 kilometrů v režimu WLTP, zatímco aerodynamičtější SUV-kupé zvládne přes 560 kilometrů.
Pokročilejší aerodynamika a vylepšená výbava
Už základní Škoda Enyaq se představila s novou tváří nejnovějšího designového jazyka Tech-Deck Face, který přinesl především pokročilejší aerodynamiku. U modelu Enyaq RS tak dosáhla součinitele odporu vzduchu 0,251, zatímco u stylovějšího Enyaqu Coupé RS mnohem příznivějšího koeficientu 0,239.
Sportovní Enyaq bude dostupný ve všech barvách dostupných pro modelovou řadu vlajkového elektromobilu a v nabídce zůstává i charakteristický křiklavý odstín sportovních škodovek – jedovatě zelená Mamba.
Základní výbavou všech Enyaqů RS jsou 20“ kola Draconis v černé barvě s novými matně černými kryty, s faceliftem se v nabídce objevují také větší 21" kola Vision v antracitové barvě. Známý interiér vycházející z normálního modelu bude dostupný ve dvou výbavových paketech RS Lounge a RS Suite.
Nová Škoda Enyaq RS navazuje na původní sportovní elektromobil, kterého se zatím prodalo více než 21 tisíc kusů a získal řadu ocenění. Mimo jiné ocenění za Flotilový elektromobil roku 2023, titul Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku a cenu Golden Steering Wheel 2022.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Řidička přišla s neskutečnou výmluvou. Její riskantní jízdu na Mladoboleslavsku zachytila kamera