Nové Porsche Macan míří na český trh. Vyjde na méně než dva miliony

Porsche Macan ve své první generaci zaujalo veřejnost především tím, že otevíralo svět luxusu v podání německé automobilky. Na našem trhu se zpočátku prodávalo se zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem, třílitrovým šestiválcem a nechyběl ani diesel s výkonem 258 koní. Nyní však přichází nová generace, která mění zažité pořádky a přijíždí s ryze elektrickým pohonem.

Nový Macan se české veřejnosti i médiím představil během třídenní prezentace v Galerii Mánes přímo na pražském břehu Vltavy, a to ve velkém stylu. Akci doprovázela vystoupení různých umělců a také přehlídka jejich děl včetně působivé audiovizuální show, kdy každý ze tří dnů měl odlišné téma. Všechny však spojovala německá novinka.

K TÉMATU: Nejlevnější BMW je autem pro každého. I v nové generaci se drží tradičních motorů

Mohli jsme tak na vlastní oči vidět druhou generaci Porsche Macan, která nám od posledně trochu narostla. S délkou 4 784 mm je o zhruba šest centimetrů delší, prodloužil se také rozvor, a to o více než osm centimetrů. Nový model je zároveň o necelý palec širší, nicméně výška zůstala takřka na stejné hodnotě. Vedle toho se zvětšil objem kufru o téměř šedesát litrů, ovšem celková přepravní kapacita je naopak o 155 litrů menší.

Elegantnější střih

Porsche Macan je oproti svému předchůdci výraznější, ačkoli nezapomnělo na charakteristické oblé tvary. Přední části dominují pronikavé dvouúrovňové světlomety i hlubší prolis přední kapoty. Z boku pak zaujme ladně se svažující záď, dodávající rodinnému SUV dynamický charakter.

Odbory: Volkswagen chce zavřít v Německu nejméně tři závody. Desetitisíce lidí ztratí práci

Největší evropská automobilka Volkswagen plánuje zavřít v Německu nejméně tři závody a zrušit desítky tisíc pracovních míst. Chce tak snížit náklady a zvýšit konkurenceschopnost. Uvedla to podle agentury DPA šéfka podnikové rady Volkswagenu Daniela Cavallová na akci, na které informovala zaměstnance o plánech vedení. Německá vláda vyzvala k zachování pracovních míst, zatímco Volkswagen trvá na tom, že restrukturalizace je v zájmu konkurenceschopnosti nezbytná.

Pro zadní část jsou typické spojené světlomety svítící lištou a efektní je i ostrá hrana, která je z vrchu lemuje. Jinak se hrálo především na jednoduchost a ladnost tvarů tak, aby vůz co nejvíce zapadal do filozofie značky a působil celistvě. Za nás se to rozhodně povedlo. A to jsme se ještě nepodívali dovnitř.

Interiér je hodně uzpůsoben modernímu trendu a s displeji se tu rozhodně nešetřilo. Celkem tu na palubní desce najdete tři. Jeden je přímo před spolujezdcem, druhý je klasicky uprostřed a poslední plní funkci takzvaného digitálního přístrojového štítu. Změnou je také ovládání řazení. Místo řadící páky je tu malá páčka za pravou částí volantu. Naopak zůstaly stopky na středu palubky.

Použitý materiál uvnitř vozu působí velmi kvalitně a na pohmat i příjemně. V základním provedení jsou sedadla čalouněna černou koženkou, za nemalý příplatek je ovšem možné proměnit interiér do výraznějších odstínů s pravou kůží.

Už jen elektrický

Nové Porsche Macan je k dostání pouze s elektromotorem, a to v celkem čtyřech verzích. S pohonem zadních kol se pojí elektrická pohonná jednotka o síle 360 koní, co rozpohybuje přes 2,2 tuny vážící SUV na stovku za necelých šest vteřin a pokračovat může až do 220 km/h. S baterií o kapacitě 100 kWh dokáže ujet podle výrobce až 643 kilometrů. Momentálně se na něj vztahuje akční nabídka, kdy ještě s výbavou navíc ve fialovém lakování vyjde na 1 995 000 Kč.

Hádka o Green Deal: Evropské automobilky zaspaly, řekla Gregorová. Turek se chytal za hlavu

Evropský speciál CNN Prima NEWS ve Štrasburku se neobešel bez ostrých názorových sporů. Jeden z nich vedli europoslanci Filip Turek (za Přísahu a Motoristy) a Markéta Gregorová (Piráti), kteří se neshodli na dopadech zelené politiky na automobilový průmysl. Turek se během řeči Gregorové několikrát nevěřícně chytal za hlavu. Spor začal ve chvíli, kdy politici začali řešit otázku unijního zákazu prodeje aut se spalovacím motorem.

Silnější provedení Macan 4 zvládne sprint z nuly na sto o pět desetin vteřiny rychleji. Má totiž k dispozici 408 koní a 650 Nm točivého momentu. Ujede sice o třicet kilometrů méně, ale disponuje pohonem všech kol. To platí i pro specifikaci Macan 4S, kde se pod kapotou ukrývá 516 koní a maximální krouticí moment činí 820 Nm.

Nejvýkonnější verze nese označení Macan Turbo a oplývá silou 639 koní a 1 130 Nm točivého momentu. Díky tomu dokáže pokořit stovku za 3,3 sekundy a rychlost má omezenou na 260 km/h. Za něj si automobilka účtuje necelé tři miliony korun.

U všech nabízených variant je možné nabíjet výkonem až 270 kW, což znamená, že za deset minut se prodlouží dojezd o více než dvě stě kilometrů. Z téměř vybitého akumulátoru se tak dostane na 80 procent za zhruba dvacet minut.

MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Řidič autobusu v USA za jízdy zkolaboval. Tragédii zabránili pohotoví cestující, ukazuje video

Tagy:
hobby Porsche Macan automobilový průmysl Vltava volný čas Budova Spolku výtvarných umělců Mánes produkty a služby ekonomika, obchod a finance životní styl a volný čas tovární výroba a inženýrství