Přebrandovaný čínský kompaktní crossover JAC JS4 už sjíždí z linek bývalé moskevské automobilky Renaultu. Jeho cena se pohybuje na úrovni českého SUV Škoda Karoq před začátkem války na Ukrajině. Pro většinu Rusů proto bude špatně dostupný, ještě dražší je odvozený elektromobil Moskvič 3e.
První novodobé Moskviče se začaly koncem listopadu montovat v bývalé továrně Renaultu, kterou Rusové už v dubnu de facto „znárodnili“. Moskvič-3 je kompaktní městský crossover, který pohání 1,5litrový turbobenzinový agregát o výkonu 150 koní, s maximálním točivým momentem 210 Nm nebo slabší atmosférická jednotka 1,6 litru. Vlastní vývoj nového auta nebyl nutný, neboť jde designově i technologicky o prakticky identickou kopii čínského vozu JAC JS4. Kromě ceny benzinového provedení teď výrobce zveřejnil také hodnotu elektrifikované verze 3e.
Designově i technicky Moskvič 3 odpovídá čínskému crossoveru JAC JS4. Zdroj: se svolením společnosti Moskvič Auto
Designově i technicky Moskvič 3 odpovídá čínskému crossoveru JAC JS4. Zdroj: se svolením společnosti Moskvič Auto
Levný, ale ne dost
Podle informací, zveřejněných přímo na stránce výrobce začíná cena nového vozu na částce 1 970 000 rublů, což je aktuálně zhruba 640 000 Kč, kurz je ale poměrně pohyblivý. Na poměry kompaktních crossoverů jde každopádně o poměrně zajímavou hodnotu. V podstatě je na úrovni, na které začínala podobně velká Škoda Karoq ještě v „normálních“ časech před ruskou invazí na Ukrajinu. Dnes už je situace pochopitelně jiná, protože Škoda své ruské aktivity fakticky ukončila.
Moskvič 3e, tedy verze s čistě elektrickým pohonem, se prodává za ceny od 3,5 milionu rublů, což je zhruba 1 100 000 korun. Podle ruské tiskové agentury TASS lze ale s pomocí státních dotací cenu elektromobilu snížit až o 925 000 rublů.
Již v těchto dnech auto putuje na trh v Moskvě, do zbytku země bude Moskvič 3 postupně expedován začátkem příštího roku. Zároveň se připravuje také rozběh výroby jeho elektrické verze.
Moskvič-3 Zdroj: se svolením společnosti Moskvič Auto
Výbava na úrovni
V závislosti na verzi bude Moskvič 3 vybaven multifunkčním volantem s elektrickým posilovačem řízení, tempomatem, digitálním přístrojovým panelem s 10,25“ displejem a multimediálním systémem s dotykovou obrazovkou stejné velikosti s možností připojení smartphonů přes Apple CarPlay a Android Auto, v základu je šest reproduktorů. Ve výbavě nechybí ani parkovací senzory s 360stupňovou kamerou, elektrické otevírání kufru a elektrická parkovací brzda.