Obchody bojují proti plýtvání. Nákupem „naslepo“ můžete ušetřit i stovky korun

Obchodní řetězce nechtějí zbytečně vyhazovat zboží

Obchodní řetězce nechtějí zbytečně vyhazovat zboží, u kterého je datum spotřeby na hraně. Ovoce nebo zeleninu pak prodávají v taškách – zákazníci sice nevědí, co v nich najdou, jejich nákupem však mohou ušetřit i stovky korun.

Pod názvem „Nejsme k zahození“ se prodává zhruba tříkilová taška ovoce a zeleniny, pomocí které řetězec Billa bojuje proti plýtvání potravinami. „Od ledna do dubna letošního roku se nám podařilo prodat těchto tašek v celé naší síti zhruba 42 tisíc kusů a pomohli jsme tak předejít vyhození zhruba 125 tun těchto potravin,“ uvedla mluvčí řetězce Dana Bratánková.

ČTĚTE TAKÉ: Pozor na „ošizený“ populární pokrm v českém řetězci. Inspekce neodhalila problémy poprvé

Obsah tašky je pokaždé jiný a pro zákazníky je tak překvapením. Štáb CNN Prima NEWS v jedné z nich našel pórek, banány, brambory, meruňky, žampiony, hrášek a mnoho dalšího. Nákup těchto potravin by v první jakosti stál 277 korun. Úspora oproti tašce za 49 korun tak činí rovných 228 korun.

„Já si myslím, že se to vyplatí, že to zase není tak špatné, aby se to muselo vyhodit,“ chválila si iniciativu jedna z oslovených zákaznic. „Někdy jsou trochu omačkané, ale jinak jsou pěkné. Je to krásná cena a dám i dceři, určitě to využijeme,“ souhlasila další.

Už třetím rokem funguje také projekt S Lidlem šetříme jídlem. Tašky především s ovocem a zeleninou stojí 25 korun. „Ovoce a zeleninu, které bychom jinak neprodali, protože jsou třeba ve velkých baleních, kde je jeden špatný kus, za normální cenu prodat nemůžeme. Proto se tyto položky ocitnou v těchto taškách,“ popsala mluvčí Lidlu Eliška Froschová Stehlíková.

Obchody nabízejí i mlečné výrobky či uzeniny

Taška zlevněného ovoce a zeleniny tohoto řetězce obsahovala banán, cuketu, kedlubnu, velké brambory a cibuli. „To se vyplatí za tuhle cenu,“ přikyvovala oslovená zákaznice. „Je to určitě dobrý způsob, jak využít zeleninu nebo ovoce, které už by normálně bylo třeba neprodejné,“ myslel si další.

Potravinové balíčky v Penny Marketu nenabízejí pouze ovoce a zeleninu, ale i mléčné výrobky a uzeniny. Za Penny tašku s překvapením zaplatil štáb CNN Prima NEWS 79 korun. Stejné produkty by za plnou cenu stály 261 korun, úspora tak činila 183 korun. „Určitě bych si to nekoupil. Myslím, že je to předražené a vidím, že tam jsou věci, které nejsou zrovna kvalitní,“ nelíbil se nápad naopak jinému zákazníkovi.

Další řetězce nabízejí tašky třeba jen sezónně. „Ve vybraných prodejnách skupiny Coop lze najít speciální bedýnky se sezónním, především čerstvým zbožím, s ovocem a zeleninou, které jsou nabízené zákazníkům za speciální ceny,“ sdělil mluvčí Coop Group Lukáš Němčík.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Prošlé potraviny jdou na dračku, ušetří až polovinu. Obliba „zlevněnek“ poroste, tvrdí experti

Tagy:
ovoce potraviny zelenina ceny obchod ekonomika obchodní řetězec plýtvání produkty a služby ekonomika, obchod a finance nápoje a potraviny zájem o jídlo a pití