Aktuálně v Praze vzniká řada dopravních staveb, město proto brzy čeká zásadní rozvoj kolejové dopravy. Institut plánování a rozvoje (IPR) zveřejnil nové vizualizace například velmi očekávaného nádraží v Bubnech, které bude jednou ze zastávek tratě na letiště. Městská rada navíc odsouhlasila prodloužení tramvajové tratě z Dědiny na Dlouhou Míli. Podívejte se na aktuálně nejzásadnější kolejové projekty Prahy.
Masarykovo nádraží
Výrazné změny mohou Pražané pozorovat již v okolí Masarykova nádraží, které je součástí budované dráhy na letiště. Nejvýrazněji aktuálně působí stavba společnosti Penta podle návrhu věhlasné architektky Zahy Hadid.
ČTĚTE TAKÉ: Sny o pražském metru. Hřib chystá linku C do Uhříněvsi, stát sází na podzemní vlaky
Letos se má začít proměňovat také samo nádraží. Správa železnic již vyhlásila tendr na zhotovitele stavby, a sama realizace by tudíž mohla začít na přelomu letošního roku. Masarykovo nádraží se ve výsledku stane součástí spojení na pražské letiště.
Praha-Bubny
Aktuálnější je již výstavba na další části tratě na letiště. Obyvatelé Prahy 7 se brzy dočkají nové stanice Praha-Bubny, kde se již pracuje na zemních vrtech a na podkladních betonech. „Každým dnem se přibližujeme k vytyčenému cíli – propojenému nádraží, které přinese pohodlný přestup na metro i tramvaj a usnadní vaše cesty do města,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Budoucí stanice Praha-Bubny se stane důležitým přestupním bodem dopravy v Praze. Prohlédněte si další vizualizace! 👀 @...
Posted by Martin Kupka on Tuesday, July 25, 2023
Tramvaj na Dědinu a Dlouhou Míli
Především řidiči mohou pozorovat, jak se nová tramvajová trať blíží od Divoké Šárky směrem k sídlišti Dědina. Tím však výstavba v tomto směru neskončí. Pražský dopravní podnik (DPP) začne připravovat projekt stavby tramvajové trati z dokončované smyčky na sídlišti Dědina k terminálu Dlouhá Míle, který vznikne jako součást železnice na letiště. V pondělí o tom rozhodli radní hlavního města. Trať z Divoké Šárky na Dědinu by měla být hotová na podzim.
„Na Divoké Šárce už došlo k napojení na stávající tramvajovou síť. V navazujícím úseku koleje zde zbývá položit ještě v koncovém úseku nové trati na Dlouhé míli,“ napsal na Twitter IPR.
Trať do Slivence
DPP vedle trati na Dědinu nyní staví také prodloužení kolejí z Holyně do Slivence, která by mělo být hotové také na podzim. V květnu podnik zprovoznil nový úsek kolejí z Modřan na Libuš. „Kolegové z dopravního podniku už pokládají první kolejnice patřící k půlkilometrovému prodloužení tramvajové tratě z Holyně do Slivence a na smyčce ve Slivenci. Hotovo bude už na podzim,“ píše IPR.