Ostraha bez roušky v supermarketu vyhrožovala zákazníkovi
Nadávkami a plivancem od ochranky skončilo pondělní nakupování pro Tomáše B. z Vysokého Mýta. Na videu, které zveřejnil, je vidět, jak mu člen ostrahy začal vyhrožovat poté, co ho upozornil, že nemá správně nasazenou roušku. Nelíbilo se mu především to, že ho natáčí. Společnost Tesco už se za chování pracovníka, najatého agenturně, omluvila.
„Tak tento exemplář hlídá v našem nejmenovaném obchodě ve Vysokém Mýtě. Útočí na ostatní lidi, že nemají roušku, a sám ji nemá. Když mu to člověk vytkne, tak na něj začne být agresivní, vyhrožovat, sprostě nadávat a na závěr na mě plivne, jak se sluší a patří v době pandemie,“ napsal Tomáš B. ve facebookové skupině Vysoké Mýto a zveřejnil video, které jeho slova dokazuje.
Astmatička jela vlakem bez roušky, dostala pokutu 4 600 korun za zpoždění spoje
Martina Zbořilová cestovala minulý týden vlakem ze Židlochovic do Brna. Jelikož trpí silným astmatem, do vagónu se posadila bez roušky. Když k ní přistoupil průvodčí, žádal ji, aby si roušku nasadila. Když neuposlechla, zavolal policii. Žena musí kvůli incidentu zaplatit 4 600 korun za zastavení vlaku a následné zpoždění.
Spor s členem ostrahy odstartovalo zdánlivě nevinné upozornění. „Pane, myslím, že nemáte roušku,“ poznamenal Tomáš, když jel s nákupním košíkem kolem. „Tak poslouchej, ty koště, ten telefon si smažeš, než ti jí tady upálím. Máš zákaz tady cokoliv točit,“ vyběhne rozčilený pracovník na zákazníka.
Na začátku dalšího videa už má roušku nasazenou správně, to se ale během půl minuty zase změní. „Vy na mě útočíte. Nadáváte mi, nemáte roušku, nadáváte mojí mámě, co ještě z vás vypadne?“ ptá se Tomáš. „Že byste si měl pohlídat auto,“ odpovídá člen ochranky a vyzve Tomáše, aby s ním šel vše dořešit ven.
Před východem pak pracovník na svého kritika plivne. V komentářích pod facebookovým příspěvkem pak Tomáš napsal, že na místo dorazil vedoucí pobočky Tesca, který ho ujistil, že celou věc vyřeší. K incidentu se pro CNN Prima NEWS vyjádřila i společnost Tesco Stores ČR.
„Jedná se o zásadní lidské a profesionální selhání pracovníka ochranky. Jeho chování je naprosto nepřípustné. V reakci na to jsme okamžitě požádali agenturu, z které tento pracovník pochází, aby s ním ukončili veškerou spolupráci pro naší společnost. Zákazníkům se za jeho chování velice omlouváme,“ uvedl mluvčí Václav Koukolíček.