Koalice Spolu rozjíždí celostátní kontaktní kampaň. Voliče láká na letní kino, autobus se slivovicí, mlékem i pečivem. Politici jsou připraveni obcházet i jednotlivé domy. Kontaktní kampaň ODS, TOP 09 a lidovců naplno odstartuje v srpnu a probíhat by měla až na 109 místech.
„Je důležité, aby kampaň uměla lidi zaujmout a bavit je. Třeba se nám lidé i sami nahlásí a třeba budou stát i o odvoz dětí z tábora nebo cestu na nějaký výlet. Chceme autobus nabídnout nejen kampani, ale i našim obyvatelům, a aby plnil účel pomoci společnosti,“ prohlásil při představování letní kontaktní kampaně koalice Spolu šéf lidovců Marian Jurečka.
Kampaň odstartuje 4. srpna a bude trvat až do 5. září. Celý měsíc budou politici z koalice brázdit Česko právě v autobuse. Navíc plánují denně několik promítání komedie Ženy v běhu v letních kinech napříč celou zemí. Celkem chystají 109 projekcí.
Tak popojedem;-). @SpoluKoalice 💪✌️ pic.twitter.com/RPoLH8IvJJ
— Frantisek Cerha (@Cerha) July 13, 2021
„Máme představu, že to budou takové malé poutě a den bude vrcholit komedií. Chceme program takový, aby celá rodina mohla strávit na akci celý den,“ vysvětluje šéf kampaně, poslanec ODS Zbyněk Stanjura. Nebude podle něj chybět ani drobné pohoštění.
„V některých regionech bude určitě i slivovice,“ reagoval s úsměvem na dotazy novinářů Stanjura, který sám kandiduje v Moravskoslezském kraji.
„Možná i mléko a chleba,“ doplnil ho lídr v Olomouckém kraji, lidovec Jurečka.
Budeme chodit k vám domů
Netradiční start ostré fáze kampaně přímo v autobuse glosovala šéfka TOP 09 Markéta Pekarová Adamová. „Je to i pro nás netradiční. Tiskovou konferenci v autobuse jsem ještě nikdy nedělala. Všechno je jednou poprvé,“ řekla politička.
Dodala, že jedním z hlavních cílů kampaně je kontaktní fáze. Na té politici pracují dlouhodobě, ale nyní chtějí vše ještě zintenzivnit.
„Budeme dělat i door to door kampaň. Budeme chodit přímo k lidem a zvonit u nich doma a budeme si s nimi povídat. Chceme slyšet, co je trápí, a řešit s nimi jejich problémy, které jsou pro ně klíčové,“ vysvětluje Pekarová.
Strana zapojí i mladé členy, tzv. mladé pušky, a stand-up komiky. Těmi budou Kateřina Hašková, Jaroslav Cerman a Nikola Džokič, kteří budou mít pravidelné pořady na sociálních sítích.
S nadávkami se nesetkávám, tvrdí Fiala
Zhodnocení toho, jak dosud kampaň probíhá, se ujal lídr koalice a kandidát na premiéra Petr Fiala. Mezi lidmi je podle něj cítit, že jsou nespokojení a zklamaní, ale jejich reakce jsou prý slušné.
„Lidé vnímají, že se republika nevyvíjí dobře – a není to jen covid. Jde i o stav rozpočtu, stavbu bytů, byrokracii státu a jeho čím dál tím menší funkčnost,“ řekl Fiala s tím, že cítí od lidí velkou podporu.
„Kdybych to měl vzít podle jakéhosi osobního průzkumu, řekl bych, že nás bude volit 80 procent lidí, ale tak to samozřejmě není. Nejde totiž o zcela reprezentativní vzorek. Důležité je ale říct, že reakce lidí jsou vesměs pozitivní a třeba se vůbec nesetkávám s nadáváním. Řada lidí třeba řekne, že nás volit nebude, ale je to slušné. Mnoho lidí nám naopak ale říká, že nás budou volit nebo že nás zvažují,“ doplnil šéf ODS.
„Nějaké kampaně už jsem zažil a tady se setkávám s jednoznačně nepozitivnějším přijetím ze strany veřejnosti,“ zhodnotil dosavadní vývoj kampaně. Ta nejostřejší fáze ale odstartuje právě až v září a dá se očekávat, že názorové střety budou přibývat.