Skupina Prima v loňském roce opět kralovala českému mediálnímu trhu. Byla komerční jedničkou u dospělých diváků, posluchačů rádií a dvojkou v on-line. V roce 2023 opět vedla mezi komerčními televizními skupinami s celodenním sharem 27,56 % (meziroční nárůst o 0,66 procentního bodu) v cílové skupině 15+.
V červnu dosáhla skupina svých historicky nejlepších výsledků a u dospělých diváků měla celodenní podíl na sledovanosti 29,94 %. Svou pozici lídra mezi mediálními zastupitelstvími potvrdil i Media Club se sharem 35,78 % v celodenním vysílání a 33,59 % v hlavním vysílacím čase v CS 15+. Streamovací službu prima+ necelý rok od jejího startu využívá 120 tisíc platících předplatitelů a má téměř milion registrovaných uživatelů. Přes milion diváků průměrně sledovalo nové krimi série Pod hladinou, Poslední oběť a Zákony vlka, stabilní pozici si držel vlajkový seriál ZOO. Zpravodajská multiplatforma CNN Prima NEWS opět meziročně posílila jak v televizním, tak v on-line prostředí. Facebookové profily skupiny překonaly hranici tří miliard impresí a Radio Kiss se stalo nejrychleji rostoucí rozhlasovou stanicí.
ČTĚTE TAKÉ: Více zpráv a nová moderátorská dvojice. Pořad Nový den na Primě a CNN Prima NEWS se mění
„Rok 2023 pro nás byl v mnoha ohledech zlomový. Spustili jsme svou streamovací službu prima+ a na ní i na svých televizních kanálech jsme divákům nabídli rekordní množství nových pořadů z vlastní tvorby. Zároveň jsme potvrdili svůj několikaletý rostoucí trend a se sharem 27,56 % jsme v celodenním vysílání porazili konkurenční komerční skupiny u dospělých diváků CS 15+. Meziročně posilovaly i naše tematické kanály CNN Prima NEWS, Prima ZOOM a Prima STAR. Bezkonkurenčním skokanem roku se pak stala Prima KRIMI, která za loňský rok narostla nejvíce ze všech komerčních tematických kanálů a u dospělých diváků v CS 15+ dosáhla sharu 4,06 %, což je meziroční nárůst o 0,71 procentního bodu,“ řekl Marek Singer, generální ředitel skupiny Prima.
Loňský červen byl pro skupinu historicky nejlepším. V celodenním vysílání dosáhl podíl ve sledovanosti 29,94 % v CS 15+. Nejsledovanějším pořadem byla krimi Pod hladinou, kterou při jejím prvním uvedení sledovalo 1 232 000 diváků – share 34,29 %. Dařilo se i další novince stejného žánru, seriálu Poslední oběť, jehož start si nenechalo ujít 1 178 000 diváků – share 31,32 %. Vlajková loď stanice Prima, seriál ZOO, nezůstala pozadu a její nejúspěšnější epizodu sledovalo 21. února 1 162 000 diváků – share 29,45 %. Přes milion diváků, konkrétně 1 077 000, pak k obrazovkám nalákala i první epizoda další loňské novinky s názvem Zákony vlka – share 28,21 %.
Meziročně narostl nejen hlavní kanál Prima, jehož podíl na sledovanosti dosáhl v celodni 12,00 % a 13,96 % v prime time v CS 15+, ale posílily i tematické kanály skupiny. Prima ZOOM vzrostla na 1,60 % (meziroční nárůst o 0,10 procentního bodu). Dařilo se i Prima STAR se sharem 0,93 % (meziroční nárůst o 0,10 procentního bodu). Pro Prima KRIMI byl rok 2023 historicky vůbec nejúspěšnějším rokem, ve kterém se sharem 4,06 % (meziroční nárůst o 0,71 procentního bodu), získala největší podíl z tematických komerčních stanic.
Nejlepší čísla si z loňského roku odnáší i CNN Prima NEWS s průměrným celodenním sharem 1,91 %. Rekordní celodenní share přinesla 6. května 2023 korunovace Karla III., kdy se hodnota zastavila na 5,68 % v CS 15+. Celkově zasáhla zpravodajská multiplatforma nejvíce lidí loni v červenci, a to 7 321 000. Předvolební prezidentský Superduel: Bitva o Hrad, odvysílaný 25. ledna, sledovalo na CNN Prima NEWS a stanici Prima celkem 1 236 000 diváků starších 15 let při sharu 29,45 %.
Obchodní zastupitelství Media Club pak opět potvrdilo svou pozici lídra na trhu. Dále posílilo v celodenním vysílání, kde se jeho share v CS 15+ vyšplhal na 35,78 % (meziroční nárůst o 0,38 procentního bodu), v prime timu pak ve stejné cílové skupině dosáhlo na 33,59 %. Díky spojení s Impression Media se Media Club také stal předním hráčem na poli on-line reklamy, měsíčně dokáže oslovit až 6 318 178 reálných uživatelů.
prima+
Streamovací platforma prima+ má necelý rok od spuštění téměř milion registrovaných uživatelů a 120 tisíc aktivních předplatitelů. Diváci s předplatným PREMIUM tráví týdně na prima+ průměrně deset hodin, s tarifem LIGHT kolem sedmi hodin a při sledování zdarma něco přes tři hodiny. Mezi nejsledovanější filmy patřily Ostrov, Prezidentka, Spolu, Ženy a život, Princezna zakletá v čase 2, Střídavka, Řekni to psem, Za vším hledej ženu, Pánský klub a Láska na špičkách. Mezi seriály vedly ZOO, Zákony vlka, EINSTEIN – Případy nesnesitelného génia, Dobré zprávy, Pod hladinou, Prostřeno!, Eliška a Damián, Půlnoční zpověď, Agrometal a Poslední oběť. Za necelý rok fungování zpřístupnila skupina Prima aplikace streamovací platformy prima+ pro 90 % značek televizí na trhu. Na této platformě dnes konzumuje obsah prima+ téměř 60 tisíc uživatelů.
Radio Kiss nejrychleji rostoucí stanicí
Dařilo se i rádiím ze skupiny Prima. Podíl vlastněných stanic, tedy rádií Kiss, Beat, Country, SPIN, Signál a Radia 1, dosáhl na trhu poslechu na konci roku 2023 historicky nejvyšší hodnoty 16,3 %. Radio Kiss je pak nejdynamičtěji rostoucí stanicí. V roce 2023 se stala nejposlouchanější nadregionální stanicí v ČR, která navíc ve všech parametrech poslechu – denní, týdenní poslech i podíl na poslechu – předstihla v loňském roce konkurenční rádia. Jeho event Radio Kiss Millennium Explosion přilákal do O2 areny 15 tisíc lidí. Posílila i rádia zastupovaná Media Clubem, jejichž podíl na trhu se vyšplhal na 42,7 % (meziroční nárůst o 1,5 procentního bodu).
Úspěch na Facebooku
Obdobně úspěšná byla skupina Prima i na sociálních sítích. Její facebookové profily překonaly hranici tří miliard impresí, z toho více než 2,5 miliardy bylo organických. Na instagramových profilech měla téměř 300 milionů zobrazení postů. Na rostoucí platformě TikTok Prima tento rok představila svůj první filtr k seriálu ZOO, díky kterému se ihned zařadila mezi top pět procent tvůrců filtrů v České republice. Počet lajků napříč profily na této platformě dosáhl téměř 14 milionů. Z pořadů zajímaly uživatele sociálních sítí nejvíce seriály, především ZOO. Vysoké dosahy však slavily i příspěvky týkající se zábavných pořadů Inkognito nebo Máme rádi Česko. Diváci nejraději sdíleli momenty z talkshow 7 pádů Honzy Dědka a Show Jana Krause.
Weby CNNPrima.cz a lifestylové on-line magazíny jako Prima ŽENY, FRESH či ZOOM překonaly v počtu zhlédnutých videí o pět procent rekordní rok 2022 a zaznamenaly v roce 2023 celkem 395 milionů video views.
Eventy si vedly skvěle
Dařilo se i agentuře Solootions, která patří pod skupinu Prima a klientům přináší komplexní komunikační řešení, kde dokáže propojovat mediatypy napříč spektrem. Za osm let svého působení narostla do stamilionových obratů.
Eventy, kterých loni agentura uspořádala více než patnáct, navštívilo celkem téměř 200 tisíc lidí. Své portfolio navíc rozšířila o dvě novinky – zážitkový happening ZOOM FEST zaměřený na osobní rozvoj, udržitelnost, cestování i zábavu, který přilákal do Riegrových sadů hned v prvním roce přes devět tisíc návštěvníků.
Unikátní anketa Žena Česka, kterou loni poprvé vyhlásila zpravodajská multiplatforma CNN Prima NEWS, s přispěním široké veřejnosti hledala a ocenila jedinečnou ženskou osobnost napříč českou společností. V roce 2023 se jí stala prof. MUDr. Eva Kubala Havrdová, CSc.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Prima a TV JOJ uvedou seriál podle světového hitu. Vytoč mého agenta slibuje skvělé obsazení