Řidiči si na úplné otevření Barrandovského mostu počkají. Hřib se pouze zmínil o letošním roce

Rekonstrukce Barrandovského mostu se prodlouží

Oprava Barrandovského mostu bude delší

Oprava Barrandovského mostu v Praze bude delší, než silničáři očekávali. Důvodem je horší stav konzolí na okraji mostu. Přesné datum ukončení oprav zatím není dáno, stále ale platí, že rekonstrukce skončí letos. V pondělí to oznámil náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) a náměstek ředitele Technické správy komunikací (TSK) Josef Richter. Původně měly opravy skončit do konce letních prázdnin.

TSK v polovině května oznámila, že tento termín nestihne. Nyní se podle Hřiba a Richtera proti květnovým očekáváním datum ukončení dále oddaluje. Důvodem je, že řešení problému s konzolí bylo složitější, než silničáři předpokládali.

ČTĚTE TAKÉ: Sluchátka na uších jsou častým viníkem nehod. Narušují naši orientaci v provozu, říká expert

Barrandovský most tvoří dva mosty, a to jižní, po kterém jedou auta ve směru ze Smíchova do Braníku, a který je již opraven, a severní, po kterém jezdí v opačném směru. Most z roku 1983 nebyl dosud kompletně opraven. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze.

RegioJet: Nehodě v Pardubicích by zabránilo lepší zabezpečení trati. Popírá dosavadní závěry

Test přepravní společnosti RegioJet ukázal, že aktivní národní zabezpečovač by tragické nehodě vlaků v Pardubicích předminulý týden zabránil. Společnost to v pondělí uvedla v tiskové zprávě. Vyvrací tak informace Správy železnic, která v reakci na středeční nehodu a informace v médiích pro web Zdopravy.cz uvedla, že tento zabezpečovač nedokáže kontrolovat rychlost a nedovolené projetí návěstidla zakazujícího jízdu.

„My jsme před vás zhruba před měsícem předstoupili a oznámili jsme, že se objevily nové závažné okolnosti, které se nedaly zjistit dopředu. Vedou k tomu, že je nutné vytvořit nové technické řešení, jak opravit Barrandovský most. Zdá se, že se podaří skutečně most stále ještě opravit tento rok, přestože dojde k prodlení,“ řekl Hřib.

Silničáři na jaře zjistili, že se při betonování na okraji mostu ohýbá konzola a že původní beton je ve velmi špatném stavu. „Hledali jsme technické řešení, jak konzoli zachránit a pokračovat. Konzoli proto podepřeme, aby se neohýbala,“ sdělil Richter.

Dělníci ji musí výrazně zesílit a navrtat kotvy do původního betonu a rovněž provázat armaturu. „Stávající výztuž betonu je velmi zesílena a my, abychom zavrtali jednu kotvu, musíme vrtat třeba desetkrát, je to velmi náročné. Vrtáte a dovrtáte a musíte se vrátit, protože kotvy jsou až 400 milimetrů dlouhé a opakování vrtů je zdlouhavé. Celkově je tam 90 tisíc vrtů,“ řekl Richter.

Kdy přesně bude oprava mostu hotova, Hřib s Richterem neřekli. Záležet bude podle nich mimo jiné na počasí nebo dalším postupu zjišťování, v jakém stavu most je. Nyní již podle Hřiba vědí, že severní část je stejně zchátralá, jako byla nyní již opravená jižní část mostu.

Nynější dopravní opatření se nemění. To znamená, že řidiči po mostě jezdí v obou směrech třemi namísto čtyř jízdních pruhů. Zavřena je kvůli plynulosti nájezdová rampa ze Strakonické a řidiči v tomto směru musí využít obratovou rampu na Lihovaru.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Chodec má na zelenou minimálně pět vteřin, říká expert. Zmínil nebezpečné časy na přechodech

Tagy:
doprava oprava Praha Barrandovský most