Ženy a muži se častokrát neshodnou na triviálních věcech. Vzhled nebo jiné vlastnosti auta k nim ale nepatří, jak dokládají statistiky největšího tuzemského prodejce ojetých vozů. A jejich rozhodování nezměnila ani pandemie.
„Statistiky naší společnosti potvrzují, že ani doba pandemie příliš neovlivnila preference zákazníků. I v době, kdy jsou naše pobočky zavřené z důvodu vládních opatření a zákazníci mají k dispozici pouze on-line prodej vozů, vykazují muži i ženy při výběru vozidla většinou stejné preference jako v době před pandemií,“ informovala Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AAA Auto.
Značky bez špetky fantazie
Čtyři pětiny zákazníků autobazarů AAA Auto představovali loni muži. Ovšem i když žen bylo méně, všichni během posledního roku nejčastěji vyhledávali vozy značky Škoda, které v prodejích dlouhodobě vedou. Rozdílné názory mezi oběma pohlavími se ukážou, až když přijde na výběr konkrétního modelu auta. Ženy častěji volí Škodu Fabia a muži zase model Škoda Octavia. Druhou nejprodávanější značkou je německý Volkswagen, u kterého ženy preferovaly Golf a muži Passat.
Co se týká barvy vozidel, nejprodávanější je u obou pohlaví stříbrná, druhou příčku shodně obsadila bílá, na třetí příčce ale preferují muži barvu černou a ženy modrou.
U něžného pohlaví je pak nejžádanějším motorem benzinový (60,55 %), druhou příčku obsadil dieselový. Muži jsou v tomto výběru rozdělení téměř „fiftyfifty“: 51,01 procenta si zvolilo dieselový motor a 48,99 procenta motor benzinový.