Sponzoři Petra Pavla jsou extrémně motivovaní. Dlouho byli přesvědčení, ale začínají být nervózní. V pořadu 360° na CNN Prima NEWS to řekla analytička Lenka Zlámalová. Podle ní někteří sponzoři chtějí, aby se Pavel stal prezidentem víc, než to chce on sám. Podle politického komentátora Thomase Kulidakise si lidé začínají uvědomovat, že nejde o kandidáta, ale o to, kdo stojí za ním.
Jeden z velkých sponzorů Petra Pavla, Jan Barta, napsal na Twitteru, že prý podnikatel Pavel Tykač přispívá na kampaň Danuše Nerudové mimo transparentní účet.
„V posledních třech týdnech mi tři lidé, většina z mediální branže, říkali, že do kampaně Danuše Nerudové tečou významné peníze od Pavla Tykače nebo jeho blízkého okolí mimo transparentní účet. Danuše Nerudová, můžete to kategoricky vyvrátit? Nechce se mi tomu věřit,“ napsal Barta.
Evropské volby
„Sponzoři pana Pavla jsou extrémně motivovaní. Dal dohromady silný tým, ve kterém figuruje řada jmen z byznysu. Dlouho byli přesvědčení, že je to favorit, a začínají být nervózní,“ uvedla v pořadu 360° na CNN Prima NEWS analytička Lenka Zlámalová. Zároveň podotkla, že například Tweet paní Kateřiny Šenkyplové, partnerky jednoho z Pavlových podporovatelů, fakticky ukončil spolupráci agentury IPSOS s generálem Pavlem.
„Mám pocit, že tým pana Pavla, tedy pan Kolář, pan Marhoul a další, chtějí možná, aby Pavel byl prezidentem víc, než to chce on sám. Na spoustu voličů mohou aktivistické kruhy kolem Pavla působit odpudivým dojmem,“ podotkla Zlámalová.
Podle komentátor Thomase Kulidakise si voliči začínají uvědomovat, že mnohdy nejde o kandidáta samotného, ale o lidi, kteří stojí za ním. „Chtějí se dostat na Hrad a budou se snažit uplatňovat nějakou vlivovou politiku. Není náhodou, že velká část těch, kteří stojí za Petrem Pavlem, předtím stála proti Miloši Zemanovi,“ pospal Kulidakis a dodal, že se ukáže, jestli se poučili ze svých chyb, nebo je zopakují. „Tedy že ve druhém kole nedokáží přesvědčit více než 50 procent voličů,“ dodal Kulidakis.
Podle něj by se Nerudová a Pavel měli více soustředit na kontaktní kampaň. „Zatímco Andrej Babiš jezdí po vesnicích a objíždí, co může, tak dva týmy na to rezignovaly a čas se krátí,“ zdůraznil komentátor.